سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک دانش‌آموخته ۲۲ ساله مدرسه عکاسی با گرفتن عکسی از زندگی روزانه ساکنان منطقه فرانسکتن نورث ملبورن برنده جایزه ۵۰ هزار دلاری عکاسی معاصر موران ۲۰۱۸ شد.

برنده جایزه عکاسی موران

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، بنياد هنري موران هر سال يك جايزه عكاسي اهدا مي‌كند كه از آن به عنوان گران‌ترين جايزه عكس در استراليا ياد مي‌شود. اين جايزه معتبر امسال به جيمز باگ رسيد كه تصوير دوست خودش زك را بيرون خانه‌اي در جنوب شرقي ملبورن ثبت كرده است. باگ كه سال گذشته درس خود را به پايان رسانده، از ميان 30 عكاس براي كسب جايزه برگزيده شد و داوران او را «يك عكاس جوان هيجان‌انگيز و باهوش» توصيف كردند.

جايزه عكاسي معاصر موران سال 2007 بنيان نهاده شد و هدف آن تقدير از عكس‌هايي است كه زندگي امروز استراليا در آن بازتاب يافته باشد؛ به ويژه زندگي روزمره مردم. عكس برگزيده بخشي از يك مجموعه بزرگ‌تر از آثار باگ است كه زندگي در بخش حاشيه‌اي فرانكستن نورث در ملبورن را به تصوير مي‌كشد. يكي ديگر از عكس‌هاي اين مجموعه به نام بيلي و كوپر هم در فهرست 30 اثر برگزيده نهايي حضور داشت.

جايزه عكاسي موران سه بخش دانش‌آموزي هم دارد كه امسال برگزيدگان آن از مدارس ويكتوريا، نيوكسل و نيوساوث‌ويلز بودند. برگزيده جايزه موران در بخش عكس هر سال همزمان با برنده جايزه ملي پرتره دوگ موران اهدا مي‌شد اما امسال قرار است جايزه پرتره ماه اكتبر مشخص و اعلام شود.

نمايشگاه 30 اثر برگزيده جايزه عكاسي معاصر موران اين روزها در جوپيتر هال سيدني به تماشاست و علاقه‌مندان مي‌توانند روزهاي پنجشنبه تا يكشنبه از آن بازديد كنند.

کد خبر 404911

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha