سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی کاخ کرملین در مورد پیامدهای هرگونه تغییر احتمالی در برجام هشدار داد و گفت: پیامدهای مهلک چنین اقدامی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

 کرملین نسبت به هرگونه تغییر در برجام هشدار داد

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ریانووستی، دیمیتری پسکوف روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه روسیه بر این باور است که حفظ برجام تنها پایه و اساس برای ادامه وضعیت کنونی است، افزود: ولادیمیر پوتین با صدر اعظم آلمان، رئیس جمهوری فرانسه و برخی سران کشورهای دیگر در این خصوص گفت وگو کرده است.

وی اظهار داشت: همه از خط مشی مستمر رئیس جمهوری روسیه برای حفظ برجام به عنوان تنها پایه و اساس واقعی برای تداوم وضعیت ارزشمند کنونی آگاه هستند و از موضع طرف روسی و شخص پوتین مبنی بر پیامدهای مهلک هر گونه اقدام برای اخلال در این توافق (برجام) آگاه شده اند.

پسکوف در توضیح سخنان خود در مورد پیامدهای مهلک اخلال در برجام گفت: این پیامدهای مهلک به دلیل از بین رفتن سیستم بسیار شکننده اما غیرقابل جایگزین توافق ها بین طرف های پرونده هسته ای ایران بوجود می آید.

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در پاسخ به این پرسش که آیا مسکو تلاش کرده تا مانع خروج واشنگتن از برجام شود، توضیح داد: موضع رئیس جمهوری روسیه کاملا مشخص است، موضع پوتین مستمر و کاملا شفاف است و همه از آن اطلاع دارند و نظر کرملین با نظر سران دیگر کشورهای اروپایی که موافق خروج آمریکا از برجام نیستند، کاملا در یک راستا قرار دارد.

توافق هسته ‌ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) بیست و سوم تیرماه سال 1394 (چهاردهم ژوئیه 2015) در وین بین نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 شامل انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه، چین و آلمان امضا شد.

با اجرای برجام از دی ماه 1394، مقام های ایرانی بارها به کارشکنی های طرف مقابل بویژه آمریکا برای اموری مانند ارتباط های مالی و تجاری اعتراض کرده اند.

«دونالد ترامپ» که از بهمن سال 1395 به عنوان رییس جمهوری آمریکا بر سر کار آمده و بارها بر پایان دادن به برجام تاکید کرده است، قرار بود 22 اردیبهشت ماه جاری درباره ماندن در برجام یا خروج از آن تصمیم بگیرد؛ با این حال اعلام کرده که امشب(سه شنبه شب)، این تصمیم را اعلام خواهد کرد.

کد خبر 404907

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha