یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
۰ نفر

سارق سابقه‌دار برای سرقت خودروهای سواری ۲شگرد عجیب داشت. او گاهی خودروها را با جرثقیل یدک‌کش سرقت می‌کرد و گاهی نیز برای سرقت در نقش خریدار ظاهر می‌شد.

متهم

این سارق حرفه‌ای که محسن نام دارد، نیمه‌‌شب 11اردیبهشت‌ماه دستگیر شد. آن روز مردی در منطقه حکیمیه با دیدن جرثقیل یدک‌کش که در حال حمل پرایدی بدون در و صندلی بود، به ماجرا مشکوک شد و پلیس را خبر کرد. مأموران با حضور در محل، راننده جرثقیل را بازداشت کردند و در بررسی شماره پلاک خودروی پراید متوجه شدند که این خودرو مدتی قبل سرقت شده بود.

راننده که محسن نام دارد، در اختیار اداره آگاهی قرار گرفت و در ادامه تحقیقات مشخص شد که سارقی سابقه‌دار است که به اتهام سرقت خودرو و فروش خودروهای مسروقه تحت تعقیب پلیس آگاهی قرار دارد. درحالی‌که این مرد منکر سرقت بود، مأموران در ادامه تحقیقات یک دستگاه پژو 206سفیدرنگ را که متهم پس از سرقت آن در مهرماه سال گذشته این خودرو را در اختیار خواهرش گذاشته بود، کشف کردند.

همچنین از محل زندگی او قطعات یک خودروی تیبا را که مدتی قبل سرقت شده بود، کشف کردند. صاحب خودروی تیبا وقتی به اداره آگاهی دعوت شد با دیدن متهم او را شناسایی کرد و گفت: خودروی تیبایم را در سایت‌های اینترنتی به‌فروش گذاشته بودم که این مرد(متهم) با من تماس گرفت و خودش را خریدار معرفی کرد. وقتی به سر قرار آمد، برای تست ماشین پشت فرمان نشست اما کمی بعد ناگهان ماشین شروع به ریپ زدن کرد و خاموش شد.

متهم مدعی شد که ماشین من نقص فنی دارد و خواست نگاهی به موتورش بیندازم اما همین‌که پیاده شدم، ماشین را روشن و فرار کرد. چند روز بعد ماشینم درحالی‌که قطعات با ارزش آن سرقت شده و در کنار جاده دماوند رها شده بود، پیدا شد.

به گزارش همشهری، این تنها شگرد سارق سابقه‌دار برای سرقت نبود. به گفته سرهنگ فخرالدین افراسیابی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران، متهم با خرید یک نیسان و تجهیز آن به جرثقیل، بدون داشتن هرگونه مجوز قانونی راهی خیابان‌ها می‌شد و خودروهای پارک شده را به سرقت می‌برد.

او پس از سرقت خودروها یا قطعات باارزش آنها را جدا می‌کرد و می‌فروخت یا اینکه با روش سند-نمره(تغییر ارکان خودرو و استفاده از سند جعلی متعلق به‌خودروهای تصادفی) آنها را به فروش می‌رساند. به گفته وی، با صدور قرار قانونی برای مرد سارق، تحقیقات درخصوص کشف تمامی سرقت‌های او ادامه دارد.

کد خبر 404739

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha