همشهری آنلاین: کدخدایی در پاسخ به این سوال که چرا شورای نگهبان تکلیف جنسیت در تعریف رجل سیاسی را مشخص نکرده است گفت: مطلبی ندارم که بگویم.

کدخدایی

به گزارش ایسنا، عباسعلی کدخدایی  15 اردیبهشت در اولین نشست خبری شورای نگهبان با اهالی رسانه در سال 97، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سالروز بزرگداشت مقام معلم در پاسخ به سوال خبرنگاری در رابطه با بحث پالرمو و اشکالات وارده به آن و دلیل رفع نشدن این مشکل توسط دولت چه بوده است؟ اظهار کرد: در مورد دلیل و اینکه متوجه نشده اند در حال حاضر نمی توانم پاسخی بدهم، اما اینکه شورای نگهبان باید به این موارد ایراد بگیرد و در این جو دخالت کند امری روشن است و اشکال خاصی هم نیست. وظیفه ما بررسی و اعلام نظر بود که انجام شد و تاکید می‌کنم که این وظیفه قانونی ما بوده است و ما باید این کار را انجام می دادیم.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه افزود: علاوه بر اشکالات و ابهامات موجود در این مصوبه، متن ارسالی صراحتا با بعضی از متن‌های منتشره که در ماده ۴۱ معتبر شناخته شده‌اند، مطابقت ندارد و در مواردی تطابق آن با شرع نیز ابهام دارد.

وی با بیان اینکه یکی از ایرادات به این طرح مربوط به ترجمه است، گفت: تقسیم این لایحه در متن اصلی و آنچه ترجمه شده دارای جابجایی‌هایی است که به صورت یک صفحه آمده است. آن‌چه در این متن آمده فراتر از ترجمه و ایرادات تایپی است. در پاسخ به کسانی که می گویند شورای نگهبان نمی تواند به ترجمه ایراد بگیرد می گویم اگر ترجمه مفاد را تغییر دهد شورای نگهبان می تواند و باید ایراد بگیرد.

کدخدایی عنوان کرد: مقتضی است متن ترجمه، تصویب و به شورای نگهبان ارسال شود تا امکان اظهارنظر وجود داشته باشد.

کدخدایی در پاسخ به سوال دیگری در رابطه با کنوانسیون پالرمو و عدم توجه مجلس به ایرادات ترجمه مربوط به این طرح تصریح کرد: اشکال خاصی نیست و مجلس و دولت باید این ایرادات را رفع کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با طرح جامع انتخابات خاطرنشان کرد: براساس اظهارات رییس کمیسیون شوراهای مجلس گفتم کارهای کارشناسی انجام شده است و قرار شد این هفته با دوستان مجلس جلسه داشته باشیم تا بتوانیم در مورد متن نهایی که در مرحله کارشناسی است، اعمال نظر داشته باشیم و ان شاالله دولت یا مجلس آن را در قالب لایحه یا طرح ارائه کنند تا بررسی شود.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره انتقادات مطرح شده به شاخصه های ارایه شده از شورا درباره تعریف رجل سیاسی خاطرنشان کرد: آنچه نظر شورای نگهبان بوده، ارائه شده و نظر جدیدی نداریم.

کدخدایی درباره عدم تعیین مقوله جنسیت در رجل سیاسی نیز بیان کرد: مطلب جدیدی در این خصوص ندارم که بگویم.

وی درخصوص اقدامات شورای نگهبان در رابطه با انتخابات سال 98 یادآور شد: تا انتخابات 98 زمان زیاد است. شورای نگهبان کار خاصی انجام نمی‌دهد. البته آمادگی های آموزشی براساس روال پیش می‌رود.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود فیلترینگ تلگرام باید قانون می‌شد و در شورای نگهبان به تایید می‌رسید، عنوان کرد: شورای نگهبان پیشنهاد خاصی ندارد. اگر مصوبه‌ای به شورا بیایید درباره آن تصمیم‌گیری می‌شود.

کد خبر 404577

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha