شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم «انتقام‌جویان: جنگ بی‌نهایت» در زمانی رکوردشکن به کلوپ میلیاردی‌ها ملحق می‌شود.

سینما

به گزارش مهر به نقل از ورایتی، «انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت» که تاکنون و تنها در ۹ روز به رقم فروش ۹۰۰ میلیون دلار سیده انتظار می‌رود تا پایان جمعه (شنبه صبح در نیمکره شرقی) و یا شنبه فروشش را به رقم یک میلیارد دلار برساند. به این ترتیب این فیلم در ۱۰ یا ۱۱ روز یک میلیاردی می‌شود که در هر حال یک رکورد محسوب می‌شود. «جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود» دیگر محصول دیزنی که تاکنون عنوان سریع‌ترین فیلم یک میلیاردی شده را در اختیار داشت در ۱۲ روز این جایگاه را کسب کرده بود.

دیزنی سازنده «انتقام‌جویان» اعلام کرده این فیلم پنجشنبه ۴۸ میلیون دلار فروش کرد که ۱۵.۵ میلیون دلار آن از بازار آمریکا و ۳۲ میلیون دلار از بازار بین‌المللی کسب شد.

فروش داخلی این فیلم در هفته اول ۳۳۸.۴ میلیون دلار بود و انتظار می‌رود تا پایان هفته (یکشنبه) به فروش آن در آمریکا بیش از ۱۰۰ میلیون دلار دیگر افزوده شده باشد. این فیلم تاکنون در بازار بین‌المللی نیز رقم خیره کننده ۵۶۶.۷ میلیون دلار را کسب کرده است.

این فیلم تاکنون چهل و هشتمین فیلم پرفروش تاریخ سینماست و روز پنجشنبه از «اسپایدرمن ۳» که ۸۹۱ میلیون دلار فروخته بود گذر کرد.

قابل توجه این که «انتقام جویان: جنگ بی‌نهایت» هفته پیش با رکوردی که حداقل ۱۰۰ میلیون دلار بیش از رکورد فیلم پرفروش قبلی است وارد بازار فیلم جهان شد.

این فیلم با فروش ۲۵۰ میلیون دلاری در آمریکای شمالی و فروشی ۳۸۰ میلیون دلاری در دیگر نقاط جهان، اولین آخر هفته اکرانش را با رقم ۶۳۰ میلیون دلار در جمع شروع کرد و در راس فهرست فروش فیلم در نخستین سه روز اکرانش در جهان نشست.

این در حالی است که این فیلم هنوز در چین به نمایش درنیامده و تا ۱۱ ماه مه چینی‌ها موفق به تماشای آن نخواهند شد.

«جنگ ستارگان: نیرو بیدار می‌شود» محصول دیزنی که فروشی ۲۴۸ میلیون دلاری رادر بازار آمریکا  ثبت کرده بود تا پیش از این در راس فهرست پرفروش‌ترین فیلم در کم‌ترین زمان جای داشت. «سریع و خشمگین» هم رکورد ۵۴۱.۹ میلیون دلاری در سطح جهانی را پیش از این در اختیار داشت.

با همه اینها این فیلم با بودجه‌ای ۳۰۰ میلیون دلاری تولید شده و هزینه تبلیغات آن نیز میلیون‌دلاری بوده است.

«انتقامجویان: جنگ بی‌نهایت» را برادران روسو کارگردانی کرده اند و ترکیبی از همه ابرقهرمانان مارول را گرد آورده است. این فیلم در عین حال برای گرامیداشت دهمین سال فعالیت شرکت مارول استودیوز بر پرده سینماها رفته است.

نکته کلیدی دیگر برای این فیلم این است که «انتقامجویان: جنگ بی‌نهایت» نخستین فیلم تاریخ سینماست که به طور کامل با دوربین‌های آیمکس فیلمبرداری شده است و به همین دلیل تا کنون ۴۱ میلیون دلار در سینماهای آیمکس فروش کرده است.

در این فیلم آیرون من با بازی رابرت داونی جونیور، پلنگ سیاه با بازی چادویک بوزمن، ثور با بازی کریس همسورث، کاپیتان آمریکا با بازی کریس ایوانز، بیوه سیاه با بازی اسکارلت جوهانسون، دکتر استرنج با بازی بندیکت کامبربچ و هالک با بازی مارک روفالو گرد هم آمده‌اند.

کد خبر 404572

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha