مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: محققان بیمارستان اطفال سنسیناتی در آمریکا، برای اولین بار در جهان، نقشه اتصالات عصبی مغز و نخاع را تدوین کردند.

نقشه اتصالات عصبی مغز

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ساینس دیلی، این نقشه زمینه را برای توانبخشی دوباره افراد دچار معلولیت به دلیل آسیب دیدگی سیستم عصبی مرکزی در اثر تصادف، سکته یا بیماری را فراهم می‌کند.

این نقشه همچنین امکان انتخاب مناسب‌ترین اتصالات نورون‌های نخاعی را برای ترمیم و بازیابی توان حرکتی در بیماران مبتلا به معلولیت فراهم می‌کند. تاکنون ساختار اتصالات موجود بین شبکه عصبی نخاعی و مغز و عملکرد سازگار این دو سیستم عصبی مورد تحقیق و بررسی قرار نگرفته است. این در حالی است که انجام کوچک‌ترین امور مانند برداشتن یک شی از روی زمین، نیازمند هماهنگی کامل بین این دو شبکه عصبی است.

در حال حاضر محققان به دنبال روش‌های جدید برای ترمیم ساختار عصبی اولیه با هدف بازیابی توان حرکتی افراد معلول هستند تا با استفاده از نقشه اتصالات عصبی مغز و نخاع بتوانند مناسب‌ترین اتصالات را با استفاده از این روش‌های جدید ترمیم کنند.

به اعتقاد محققان پیش از استفاده از این راهکار برای درمان معلولیت در انسان‌ها نیاز به تحقیقات بیشتری است، اما این اطلاعات برای اتخاذ استراتژی‌های درمانی در آینده، بسیار مفید است.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Cell Reports منتشر شده است.

کد خبر 404482

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha