جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: کتاب چرا بازیها برای کاروکسب سودمند هستند؟ تالیف هلن راتلج و ترجمه‌ دکتر حسین وظیفه‌دوست و پرویز درگیسجاد خزائی و آمنه قهرمانی از سوی انتشارات بازاریابی چاپ و منتشر شد.

چرا بازیها برای کاروکسب سودمند هستند؟

بازي‌پردازي - گيميفيكيشن - در ايران كاملاً ناشناخته است و اين دومين كتاب در حوزه‌ي بازي‌پردازي است.

كتاب نخست با عنوان بازي‌پردازي در بازاريابي اثر اسكات هريس - كوين اگرمن با ترجمه‌ طيبه فروغي‌فر، و سجاد خزائي از انتشارات بازاريابي چاپ و منتشر شد.

دومين كتاب، كتابي است كه پيش روي شماست اثر هلن راتلج. بازي‌پردازي - گيميفيكيشن - در سال 2002 ابداع شد و تا سال 2010 چندان مورد استفاده قرار نگرفت. اما به يكباره شركتهاي پيشرو، سرمايه‌گذاري وسيعي در اين‌باره كردند.

  • دلايل سودمندي بازي‌پردازي (گيميفيكيشن)

كتاب ارزشمند هلن راتلج ده دليل را درباره‌ سودمندي بازي‌پردازي آورده است. اين دلايل عبارتند از:

  1. سرگرم‌كننده و جذاب هستند
  2. آنها محيطي امن هستند.
  3. آنها طبق قوانين يادگيري كار مي‌كنند.
  4. و ...
  • كاربردهاي بازي‌پردازي

هلن راتلج، مؤلف كتاب ارزشمند - چرا بازيها براي كاروكسب سودمند هستند‌‌- در اين كتاب از نمونه‌هاي فراواني مثال مي‌زند كه با به‌كارگيري بازي، ما را از مخاطرات فراوان نجات مي‌دهد، به‌علاوه، يادگيري علم و مهارت را بيش از پيش تقويت و تحكيم مي‌بخشد.

هلن راتلج، مؤلف هوشمند و خلاق اين كتاب - چرا بازيها براي كاروكسب سودمند هستند؟!، با جسارت تام و تمام يك پرسش را براي قرن بيست‌ويكم عنوان مي‌كند. اين پرسش چيست؟ خودش (راتلج) پرسش را مطرح مي‌كند: آيا مهارتهاي لازم را براي قرن بيست‌ويكم به‌ياد داريد؟ پاسخ راتلج اين است؛ چهار مهارت را در قرن بيست‌ويكم نياز داريم. اين چهار مهارت عبارتند از:

  • تفكر نقادانه
  • همكاري
  • ارتباطات
  • خلاقيت

راتلج ادامه مي‌دهد كه ميل به اين مهارتها مداوم و بدون توقف است. محققان ميليونها دلار هزينه مي‌كنند تا راههاي تركيب اين مهارتها را با برنامه‌ آموزشي پيدا كنند. كاري كه ما هرروز با بازي انجام دهيم.

مشكل اين است كه اكثر افراد نمي‌دانند كه هنگام بازي در حال به‌كارگيري و تقويت اين مهارتها هستند، افشره‌ي ديدگاه مؤلف اين كتاب را بخوانيم كه بيش از پيش يادآوري مي‌كند به سراغ بازي‌پردازي برويم؛ چرا كه در جهاني به سر مي‌بريم كه وضعيت مالي بغرنج است و ما مسئول تصميماتي هستيم كه مي‌گيريم. از اين رو بايد مراقب هر دلار و پوند و يورو باشيم.

آيا دوست داريد سازمانهايتان را با هزينه‌هاي كم، آسيب كمتر، به سازمانهاي خلاق و بهره‌ور با درآمدهاي سرشار تبديل سازيد؟ در صورت پاسخ مثبت، ناگزيريد كتاب هلن راتلج - چرا بازيها براي كاروكسب سودمند هستند را از آغاز تا پايان بخوانيد.

علاقه‌مندان ‌‌برای اطلاع بیشتر می‌توانند به نشانی فروشگاه اینترنتیwww.marketingshop.ir مراجعه کنند.

کد خبر 404481

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha