جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: نماز جمعه ۱۴ اردیبهشت در تهران به امامت آیت‌الله موحدی کرمانی اقامه شد.

موحدی کرمانی آیت‌الله

به گزارش مهر، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه‌های نمازاظهار داشت: اسلام، دشمن زیاد دارد اما ما خدا را داریم و نگران نیستیم. الان آمریکا دارد احزاب تشکیل می‌دهد و دارد اروپا و عربستان را با خود همراه می‌کند؛ این صحنه‌ها ممکن است برخی را متزلزل کند.

وی افزود: ما خدا را داریم. اینها با ما نمی‌جنگند؛ اگر هم بجنگند، با خدا می‌جنگند و شکست می‌خورند و نابود می‌شوند.

موحدی کرمانی اضافه کرد: به دنیای استکبار اعلام می‌کنیم، ما ایستاده‌ایم؛ ما قوی هستیم؛ حق با ماست. مرام و مکتب ما طیب است.

وی تصریح کرد: درخت اسلام که ریشه در زمین دارد، با فشارهای وهمی و خیالی اینها تکان نخواهد خورد. این اسلام است که در برابر کفر ایستاده و ما هم افتخار داریم که عَلم اسلام را به دوش داریم.

موحدی کرمانی گفت: ما نمی‌ترسیم؛ ما ارتش، سپاه، شهید حججی‌ها و سردار قاسم سلیمانی‌ها و انسان‌های فداکار داریم. هر چه در برابر جبهه حق بایستید، سیلی محکم خواهید خورد.

وی ضمن گرامیداشت روز معلم با بیان اینکه علم، نور و جهل، ظلمت است، گفت: آن علمانماهای درباری چه خیانت‌ها به بشریت کردند؛ مستکبرین آنها را استخدام و تطمیع کردند و اینها انسان‌ها را گول زدند. کربلاها را همین‌ها ایجاد کردند.

موحدی کرمانی با اشاره به روز کارگر گفت: رهبری مطالب ارزنده‌ای را درباره کارگران عنوان کردند. فرمودند دست کارگر را باید بوسید. پیامبر وقتی دست کارگری را دید که زبر است، بالا آورد و بوسید. فرمودند خداوند این دست را دوست دارد.

وی تصریح کرد: آفرین بر هنرمندان کارگر ما که توانستند خدمات ارزنده‌ای را ارائه بدهند. البته باید به مسئولین توصیه کنم که به فکر حل مشکلات کارگران باشند و راه را برای کار آنها که تولید است، مهیا کنند.

موحدی کرمانی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران اظهار داشت: خوب است که مردم ما با کتاب مانوس باشند اما باید نکته‌ای را به مسئولین وزارت ارشاد بگویم؛ این همه کتاب که شما در اختیار جوانان و نوجوانان قرار داده‌اید، آیا تمام آنها را بررسی کرده‌اید یا خیر؟

وی تاکید کرد: اگر کتابی به دست انسانی برسد که یک قسمتش گمراه کننده باشد، خودش گمراه می شود، به خانه میبرد، دیگران را هم گمراه می‌کند و شما در این گناه شریک خواهید بود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: تمام علمای ما می‌گویند که حفظ کتاب‌های گمراه کننده حرام است. انشاالله همه این کتاب‌ها خوب باشد. من به کتابخوانی تشویق می‌کنم. نگویید که من با کتابخوانی مخالفم؛ خیر؛ اما اگر خدای ناکرده کتابی باشد که افکار جوانان ما را منحرف کند، آیا می شود این کتاب را هم تجویز کرد؟

موحدی کرمانی تصریح کرد: توزیع کتاب‌ها از سوی مسئولین، مانند غذایی است که در اختیار مردم قرار می‌دهند. بهداشت و درمان باید غذاهای سالم را در اختیار بگذارد؛ اگر غذای مسموم در اختیار گذاشت، مردم می‌میرند.

وی تاکید کرد: اگر کتاب گمراه کننده باشد، جوان از نظر فکری و اخلاقی می‌میرد. این دقت باید وجود داشته باشد.

کد خبر 404460

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha