همشهری آنلاین: وزارت ارتباطات اعلام کرد، سه پیام‌رسان داخلی وام ۵ میلیارد تومانی دریافت کردند.

پیام رسان داخلی

به گزارش ایرنا رسول سراییان، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران در نشست خبری، با اشاره به مصوبه شورای عالی فضای مجازی در باره نحوه حمایت از پیام رسان داخلی و تقسیم کاری که در باره انجام شده گفت: وزارت ارتباطات متولی ارائه تسهیلات به آنان بود که طبق آخرین رایزنی‌ها تاکنون سه پیام رسان وام پنج میلیارد تومانی رادریافت کرده‌اند. 

وي افزود: مصوبه شورای عالی فضای مجازی برای هر کدام از دستگاه‌های متولی حمایت از پیام رسان‌های داخلی وظایفی تعریف کرده است که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این بین متولی ارائه تسهیلات شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس وزارت ارتباطات اقدام‌های لازم را به انجام رسانده و با تسهیل شرایط پرداخت تسهیلات اکنون یک پیام رسان دیگر نیز درحال گذراندن مراحل برای دریافت تسهیلات است و یک پیام رسان نیز مشکل تامین وثیقه دارد که به زودی برطرف شده و وام را دریافت خواهد کرد.

معاون وزیر ارتباطات خاطرنشان ساخت: ارائه پهنای باند و امکانات زیرساختی بر عهده شرکت ارتباطات زیرساخت قرار گرفته است و سازمان فناوری اطلاعات از نظر فنی در این زمینه همکاری می‌کند.

به گفته وی: بخشی از امکانات مراکز داده (دیتا سنتر) سازمان فناوری اطلاعات در اختیار پیام‌ رسان‌های بومی قرار گرفته است و در این زمینه همکاری‌هایی با این کسب و کارها شده است.

ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی 26 دیماه پارسال از ابلاغ مصوبه شورای عالی فضای مجازی درباره حمایت از پیام‌ رسان‌های داخلی خبر داد و گفت: دیروز این مصوبه ابلاغ شد که به‌ وسیله آن وام بدون بهره تا سقف پنج میلیارد تومان بدون ضمانت‌نامه سخت و با سفته به تمامی پیام‌رسان‌های داخلی داده می‌شود.

کد خبر 404192

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha