مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیل گیتس یکی از ثروتمند‌ترین مردان جهان و بنیانگذار شرکت مایکروسافت در جلسه بحث و گفتگویی در انجمن پزشکی ماساچوست هشدار داد

گیتس

او  مدعی شد نوعی بیماری همه‌گیر تا دهه آینده در جهان ظهور خواهد کرد و بشر هیچ آمادگی در برابر آن ندارد.

براساس گزارش بيزينس اينسايدر، گيتس با تاكيد بر اين موضوع كه همواره روحيه خوشبينانه خود را حفظ كرده و رويداد‌هاي شادي‌آوري مانند كاهش فقر كودكان و ريشه‌كني بيماري‌هايي مانند فلج اطفال را به مردم يادآوري مي‌كند، گفت جهان در اين يك مورد هيچ پيشرفتي نداشته‌است و آن آماده‌سازي در برابر بيماري‌هاي واگيردار است.

گيتس معتقد است يك فرد مستقل و غيروابسته نيز به راحتي مي‌تواند شكلي مرگبار از بيماري آبله را در جهان شيوع دهد و در جهاني متصل كه نمي‌توان مانع سفرهاي هوايي انسان‌ها شد، در عرض چند ساعت بيماري به دورافتاده‌ترين نقاط جهان نيز منتقل خواهد شد.

گيتس در يك شبيه‌سازي نشان داد نسخه‌هاي جديد آنفولانزا كه در سال 1918 منجر به مرگ 50 ميليون انسان شد، مي‌تواند طي 6 ماه 30 ميليون نفر را از پا درآورد. همچنين گيتس پيش‌بيني مي‌كند بيماري كه قرار است بشر را غافلگير كند، بيماري خواهد بود كه تاكنون نظيرش مشاهده نشده‌است، مانند آنچه به تازگي در مورد ويروس‌هاي سارس و مرس رخ داد.

گيتس در اين نشست گفت اگر به دولت‌ها بگوييد سلاحي با توانايي قتل‌عام 30 ميليون انسان هم‌اكنون در دست ساخت است، بلافاصله خود را براي مقابله آماده مي‌كردند. اما در حوزه تهديد‌هاي بيولوژيكي حس اضطراري وجود ندارد،‌درحالي كه جهان بايد به همان اندازه كه خود را براي جنگ آماده مي‌كند،‌در برابر بيماري‌هاي همه‌گير نيز آمادگي داشته‌باشد.

گيتس در ادامه گفت تنها باري كه ارتش تلاش كرد نبردي عليه بيماري آبله را شبيه‌سازي كند، در برابر اين بيماري فرضي شكست خورد. با اين‌همه گيتس اميدوار است جهان به زودي بتواند خود را برابر تهديد‌هاي باكتريايي آماده كند.

گيتس معتقد است برقراري روابط بهتر ميان ارتش‌ها و دولت‌ها براي شكل‌دادن به واكنش‌هاي هماهنگ نسبت به چنين تهديدي مي‌تواند تاثيرگذاري زيادي داشته باشد و در عين حال دولت‌ها بايد راهكاري براي دريافت كمك فوري فناورانه و تجهيزات از بخش خصوصي بيابند تا در صورت آغاز وضعيت اضطراري بتوانند از آن بهرمند شوند.

کد خبر 404048

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha