همشهری آنلاین: فدراسیون فوتبال ایران از تغییرات جدید در قوانین نمونه‌گیری کنترل استفاده از مواد نیروزا موسوم به دوپینگ توسط کمیته پزشکی فدراسیون بین المللی (فیفا) خبر داد.

doping

به گزارش فدراسیون فوتبال، فیفا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال ایران، این تغییرات را اعلام کرد.

بر این اساس اعلام کمیته پزشکی فدراسیون بین المللی فوتبال، از این پس افسر کنترل دوپینگ باید به نمایندگان تیم‌های فوتبال محل و زمان انجام قرعه کشی را اعلام کند تا در صورت تمایل در محل حضور داشته باشند.

همچنین قرعه کشی در اتاق کنترل دوپینگ ، 15 دقیقه مانده به پایان بازی انجام می‌شود و برای فوتسال و فوتبال ساحلی قرعه کشی در 10دقیقه پایان دیدار صورت می‌گیرد.

در این قوانین آمده است که حضور نداشتن هر کدام از نماینده تیم‌ها به هر دلیلی، باعث زیر سوال رفتن صحت قرعه کشی نمی‌شود. اگر قبل از پایان مسابقه، یکی یا هر دو بازیکن انتخاب شده هر تیم آسیب ببینند، افسر کنترل دوپینگ با توجه به آسیب دیدگی بازیکن درباره گرفتن نمونه گیری تصمیم گیری می‌کند.

در قوانین نمونه گیری کنترل استفاده از مواد نیروزا فیفا اشاره شد که افسر کنترل دوپینگ هر زمان می تواند بازیکنان اضافه تری را برای انجام نمونه گیری انتخاب کند. بر این اساس 15 دقیقه قبل از پایان بازی، افسر کنترل دوپینگ، نام و شماره بازیکن انتخاب شده را روی فرم کنترل دوپینگ می نویسد و به همراه نماینده تیم آن را امضا می کنند.

براساس این قوانین اگر در هر زمان از مسابقه، بازیکنی کارت قرمز دریافت کند، افسر کنترل دوپینگ باید تصمیم بگیرد تا زمان انجام قرعه کشی، بازیکن باید به اتاق کنترل، رختکن تیم خود برود یا به محل اختصاصی برای تماشای بازی تیم خود هدایت تا قرعه کشی انجام شود.

بازیکن اخراجی ممکن است تمایل داشته باشد که برای رهایی زودتر، داوطلبانه نمونه کنترل دوپینگ بدهد، اما افسر کنترل دوپینگ می تواند بدون ارایه هیچ دلیلی این درخواست را قبول یا رد کند.

کد خبر 403814

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha