همشهری آنلاین: برای نخستین بار در کشور، داروی ایرانی درمان پارکینسون با نام لوپارکین رونمایی شد.

لوپارکین

به گزارش همشهري آنلاين، اين دارو با نام لوپاركين، مخصوص درمان بيماران پاركينسون است.

پاركينسون و ام اس از شايع‌ترين بيماري‌هاي مغز و اعصاب، هستند.

حدود يك درصد از جمعيت سالمند ايران، مبتلا به بيماري پاركينسون هستند و سالانه حدود 10 ميليون دلار هزينه دارو درماني بيماران مبتلا به پاركينسون مي‌شود.

مديركل‌ روابط عمومي سازمان غذا و دارو به همشهري آنلاين گفت: تركيب دو ملكول لوودوپا و بنسرازيد توسط يك شركت سوئيسي توليد شده است. بيش از ده سال است كه اين دارو به كشور وارد مي‌شود اما به خاطر پيچيدگي فرمولاسيون، تاكنون توليد داخلي آن امكان‌پذير نبوده است اين در حالي‌است كه وجود تحريم‌ها در دوره‌هاي مختلف و در دسترس نبودن هميشگي دارو، مشكلات فراواني را براي بيماران ايجاد مي‌كرد چرا كه با مصرف نكردن حتي چند دوز از اين فراورده علائم بيماري عود كرده و روند درمان سخت‌تر مي‌شود.

دكتر كيانوش جهانپور اضافه كرد: تامين بي‌دغدغه دارو براي بيماران مبتلا به پاركينسون و كاهش ارزبري سالانه 5 ميليون دلار مهمترين دستاورد در سال حمايت از كالاي ايراني خواهد بود.

به گفته مديركل روابط عمومي سازمان غذا و دارو، شركت داروسازي كوثر، براي اولين بار موفق به توليد لوپاركين شده و توانسته است سيستم درماني كشور را به سمت خودكفايي هرچه بيشتر سوق دهد.

لوپاركين تعرفه بيمه به ميزان 90 درصد دارد و قرار است با اين تعرفه، هر بسته ي اين دارو با قيمت 35 هزار ريال به دست مصرف كننده برسد.

کد خبر 403745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha