چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارزش بازار شرکت خدمات مشاوره تاتا، TCS، بزرگ‌ترین شرکت فناوری هند چقدر است

تاتا

ارزش بازار شرکت خدمات مشاوره تاتا، TCS، بزرگترین شرکت فناوری هندوستان، توانست برای اولین‌بار مرز ۱۰۰ میلیارد دلار را شکسته و از آن عبور کند و به اولین شرکت هندی تبدیل شود که توانسته طی ده سال گذشته به چنین ارزشی دست پیدا کند.

براساس گزارش CNN، همچنين اين شركت دومين شركت هندي است كه در تاريخ اين كشور توانسته به ارزش بيش از 100 ميليارد دلار دست‌يابد.

ركورد‌دار پيشين،‌شركت رلاينس متعلق به ثروتمند‌ترين مرد هندوستان موكش آمباني بوده‌است كه توانست در سال 2007 به ارزش بازار 100 ميليارد دلار دست‌ پيدا كند اما از آن زمان تاكنون اين شركت روندي نزولي داشته‌است و اكگنون ارزش آن به 89 ميليارد دلار رسيده‌است.

TCS كه جزئي از گروه تاتا به شمار مي‌رود، يكي ديگر از شركت‌هاي خوشه‌اي بزرگ هندوستان كه در فروش طيف گسترده‌اي از كالاها،‌از خودرو گرفته تا نمك فعاليت دارد. ارزش سهام اين شركت از روز 23 آوريل 2018 بيش از چهار درصد افزايش پيدا كرد تا ارزش بازار آن از 100 ميليارد دلار فراتر رود و اين روند افزايشي همچنان ادامه داشته‌است.

كارشناسان بازار رشد موفقيت‌آميز اين شركت را در عملكرد قدرتمند آن در زمينه فناوري‌هاي درحال رشدي مانند رايانش ابري، اتوماسيون و توليد تجهيزات هوشمند و آنلاين و همچنين ثبت قراردادهاي بزرگ با مشتريان جديد،‌از جمله شركت ماركز اند اسپنسر و رولزرويس در سال گذشته مي‌دانند.

اين شركت به تازگي اعلام كرد قصد دارد بازارهاي خود را به خارج از مرزهاي آمريكاي شمالي گسترش دهد. همچنين به گفته مقامات TCS تجارت اين شركت طي اواخر ماه مارس در اروپا و بريتانيا به ترتيب 19 و 11 درصد افزايش داشته‌است درحالي كه ميزان رشد در آمريكاي شمالي در مقايسه با سال گذشته تنها پنج درصد بوده‌است.

کد خبر 403700

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha