همشهری آنلاین: بررسی مراکز تحقیقاتی نشان می‌دهد: اندونزی به عنوان پانزدهمین ارتش بزرگ جهان، رتبه نخست ارتش بزرگ منطقه جنوب شرق آسیا را نیز به خود اختصاص داده است.

 اندونزی دارای بزرگترین ارتش جنوب شرق آسیاست

به گزارش ایرنا، رتبه بندی تخصصی وضعیت ارتش های جهان درسال 2018 توسط موسسه 'فایرپاورگلوبال' انجام و در ابتدای ماه جاری میلادی منتشر شده است.

'فایرپاورگلوبال' که درسال 2006 تاسیس شده، یک مرکز تحقیقاتی و تحلیل داده های مرتبط با قدرت و توانمندی های نظامی صدها کشور مختلف در سراسر جهان است.

این مرکز تحقیقاتی ، هرساله رتبه بندی قدرت نظامی کشورها را براساس شاخص های توانایی برای طراحی نیروهای نظامی در زمین، دریا و هوا و دیگر شاخص ها مانند میزان منابع ،قدرت اقتصادی و جغرافیایی و ... تعیین می کند.

براساس گزارش رتبه بندی این مرکز در مورد ارتش های جهان 2018 ، 'اندونزی با وجودیکه در سال جاری با یک رتبه افت، جایگاه 15 امین ارتش بزرگ جهان از میان 136 کشور را به خود اختصاص داده اما همچنان رتبه نخست ارتش را در منطقه جنوب شرق آسیا دارد.'

طبق این گزارش ویتنام با کسب رتبه های جهانی 20، تایلند 27، میانمار35 و مالزی 44 به ترتیب دارای ارتش های بزرگ در این منطقه هستند.

این گزارش حاکی است اندونزی با 262 میلیون نفر جمعیت اکنون ارتش 975 هزار و 750 نفری دارد که بیش از 435 هزار نفر از آنها به طور مستقیم درخدمت ارتش هستند.

اندونزی که چهارمین کشور پرجمعیت دنیا محسوب می شود اما، از نظر تعداد نیروی انسانی فعال در ارتش نسبت به برخی کشورهای دیگر جهان دارای ظرفیت چندان بالایی نیست. به عنوان مثال برزیل به عنوان پنجمین کشور پرجمعیت دنیا ، دارای ارتش 1.9 میلیون نفری است.

آمریکا نیز به عنوان سومین و چین در جایگاه اولین کشور پرجمعیت دنیا هر یک دارای 2 میلیون نفر نیروی انسانی در ارتش خود هستند.

طبق این گزارش ، هند نیز به عنوان دومین کشور پرجمعیت جهان دارای 4 میلیون نیرو در ارتش خود است.

علاوه براین جاکارتا پست گزارش داد که وزارت دفاع اندونزی در تلاش برای تدوین لایحه جدیدی است تا مردان بالای 18 سال حتما دو ماه در بخش ذخیره ارتش این کشور آموزش های پایه نظامی را ببینند که این لایحه سبب افزایش جمعیت ارتش اندونزی خواهد شد.

وزارت دفاع اندونزی اعلام کرد که از نیروهای ذخیره ارتش با فراخوانی آنها برای شرکت درعملیات مورد نیاز مانند مقابله با بلایای طبیعی استفاده می شود.

اندونزی یکی از کشورهایی است که سالانه شاهد وقوع تعداد زیادی حوادث و بلایای طبیعی است.

جاکارتا گلوب نیز گزارش داده است: ارتش اندونزی مجهز به 418 تانک جنگی ، یک هزار و 131 خودروهای زرهی جنگی، 105 توپخانه خودکششی، 356 سیستم توپخانه پشتیبان، و 153 پرتاب کننده موشک است.

طبق این گزارش، نیروی دریایی اندونزی نیز شامل 74 هزار نفر نیروست که تحت فرماندهی ناوگان غربی جاکارتا و فرماندهی ناوگان شرقی سورابایا در جاوه شرقی هستند.

نیروی هوایی اندونزی هم دارای 34 هزار نفر نیروی انسانی است که در 41 پایگاه هوایی در سراسر این کشور فعالیت دارند.

نیروهای هوایی اندونزی دارای 478 فروند هواپیما شامل جت جنگنده ، هواپیماهای باربری و بالگرد است.

هزینه های دفاعی اندونزی با افزایش 155 درصد از سال 2010 به 8.1 میلیارد دلار(114.2 تریلیون روپیه) در سال 2017 رسید.

بودجه نظامی این کشور نیز درسال جاری میلادی با وجود کاهش بیش از 7 تریلیون روپیه ( واحد پول اندونزی) نسبت به سال گذشته اما همچنان بالاتر از سایر وزارتخانه های دیگر این کشور است.

کد خبر 403625

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha