سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: ارزش دلار بدنبال افزایش بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله آمریکا، در برابر سبدی از ارزهای مهم جهانی به بالاترین سطح ۳ ماه اخیر رسید.

ایسنا به نقل از رویترز نوشت: بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله با ثبت رقم ۲.۹۹۸ درصد، به بالاترین سطح چهار سال اخیر رسید که یکی از موثرترین دلایل این اتفاق، نگرانی از افزایش بدهی‌های دولت آمریکا و فشار تورمی ناشی از افزایش احتمالی بهای نفت بود. با این حال در معاملات اولیه امروز سه‌شنبه 4 ارديبهشت‌ماه بازارهای آسیایی، بازدهی این اوراق به ۲.۹۷۱ درصد عقب نشست. با در نظر گرفتن معاملات روز دوشنبه، بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله وزارت خزانه‌داری آمریکا ۱۶ واحد در چهار نوبت معاملاتی افزایش یافته است که بیشترین افزایش از نوع خود از ژوئن سال گذشته تا به امروز محسوب می‌شود.

افزایش بازده اوراق قرضه آمریکا باعث افزایش اختلاف بین بازده این اوراق با اوراق ژاپن و آلمان و در نتیجه کاهش ارزش یورو و ین در برابر دلار شد. شاخص دلار در برابر سبد شش ارز مهم جهانی در معاملات اولیه بورس‌های آسیایی تا سطح ۹۱.۰۵۴ واحدی افزایش یافت.

ارزش دلار در برابر ین با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۰۸.۸۶ ین به ازای یک دلار رسید. ین ارزی مطمئنی محسوب می‌شود که ارزش آن در زمان بی ثباتی‌های اقتصادی افزایش می‌یابد اما در زمان بازگشت اطمینان به بازارها ارزش آن کاهش می‌یابد. پس از اعلام استیون منوچین - وزیر خزانه‌داری آمریکا - مبنی بر احتمال سفر به چین که منجر به تخفیف نگرانی‌ها از تنش تجاری بین دو کشور شد، هر یورو با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱.۲۱۸۹ دلار رسید که پایین‌ترین سطح از اول مارس محسوب می‌شود.

ارزش دلار در برابر واحد پولی کشورهای نوظهور نیز افزایش یافت و ارزش پول برزیل به پایین‌ترین سطح ۱.۵ سال اخیر در برابر دلار رسید، پزوی مکزیک به پایین‌ترین سطح از ماه مارس سقوط کرد و ارزش دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا نیز به پایین‌ترین سطح ۴ ماه اخیر رسید.

کد خبر 403584

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha