سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۴
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: کمیته روابط خارجی سنای آمریکا ،مایک پمپئو را برای به دست گرفتن زمام امور وزارت خارجه ایالات متحده تایید کرده‌است.

 این تایید از سوی سنای آمریکا پس از آن انجام شد که "رند پل" جمهوری‌خواه دست از مخالفتش با نامزدی پمپئو از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برداشت.

رند پل، جمهوری‌خواه نگران حمایت پمپئو از جنگ عراق و تاکتیک‌های شکنجه، پس از صحبت‌های چندین باره با ترامپ و دیدار با پمپئو، تصمیمش را تغییر داد و راه را برای تایید او هموار کرد.

رند پل در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از چندین هفته صحبت درباره حمایت پمپئو از ایده ترامپ از اشتباه بودن نبرد در عراق و زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان، امروز نامزدی او را برای سمت وزارت خارجه آمریکا تایید کردم. ترامپ بر این باور است که جنگ عراق اشتباه است و تغییر رژیم در آنجا باعث بی‌ثباتی منطقه می‌شود و ما باید به مداخله خود در افغانستان پایان دهیم. من با اطمینان حاصل یافتن از این‌که پمپئو با این ایده‌ها موافق است، نظرم را برای تایید او به عنوان وزیر خارجه جدید آمریکا تغییر دادم.

به گزارش ایسنا به نقل از نیویورک تایمز،پمپئو با ۱۱ رای موافق و ۹ رای مخالف به عنوان وزیر خارجه جدید آمریکا انتخاب شد. تنها یکی از ۱۰ دموکرات سنای آمریکا علیه او رای داد و تمامی ۱۱ عضو جمهوری‌خواه به نفع پمپئو رای خود را اعلام کردند.

پیش از رای‌گیری کمیته سنا و قبل از این‌که رند پل نظرش را تغییر دهد، به نظر می‌رسید پمپئو نخستین وزیر خارجه ایالات متحده باشد که نظر مثبت را از سوی کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به دست نمی‌آورد.

انتظار می‌رود که در روزهای آتی پمپئو از سوی تمامی اعضای سنای آمریکا تایید شود.

پمپئو از ژانویه ۲۰۱۷ تصدی سازمان سیا را برعهده دارد.

کد خبر 403566

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha