همشهری‌آنلاین دبیرکل حزب الله لبنان در واکنش به حمله ائتلاف عربی تحت امر عربستان به مراسم عروسی در یمن، گفت: این ائتلاف متجاوز حتی با شادی و مراسم عروسی سر ستیز دارد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان سخنرانی خود را در جشنواره انتخاباتی در حوزه جبیل کسروان ایراد کرد.

او تصریح کرد: ما کشتار دسته جمعی که به مراسم عروسی در یمن کشیده شد،را محکوم می‌کنیم و این ائتلاف متجاوز حتی با شادی و عروسی نیز سر ِستیز دارد.

دبیرکل حزب الله لبنان درخصوص انفجار اخیر در کابل نیز گفت: ما کشتار دسته‌جمعی در افغانستان را محکوم می‌کنیم.

به گزارش ایسنا به نقل از المیادین، او افزود: اگر دست داعش همچنان به لبنان می‌رسید، یقیناً نمی‌توانستیم انتخابات را برگزار کنیم.

سید حسن نصرالله تصریح کرد: ما در حزب‌الله و جنبش أمل پس از تمامی تجربه‌ها ایمان داریم که لبنان جز بر مبنای شراکت حقیقی استوار نمی‌گردد.

او خاطرنشان کرد: اندیشه‌ طائفه‌ای راهبر و حزب راهبر پایان‌یافته و هیچ فرصتی برای موفقیت آن در لبنان تحت هیچ شرایطی وجود ندارد. ما تمام تلاش خود را برای شراکت حقیقی میان مسلمانان و مسیحیان کرده‌ایم.

سید حسن نصرالله اظهار کرد: ما می‌خواهیم که مسیحیان شرکای واقعی باشند و دیدگاه خودشان را به دور از هر شرایط سختی بیان کنند.

او خاطرنشان کرد: برخی از طرف‌های سیاسی می‌گویند حزب الله طرحی برای تغییر وضعیت دموگرافی دارد و آنها در تلاش هستند تا از این موضوع علیه ما استفاده کنند. این گونه صحبت‌ها ظالمانه، بی‌ارزش و تحریک‌آمیز بوده و بدون پایه و اساس است.

سید حسن نصرالله عنوان داشت: نگرانی همیشگی نسبت به سلاح مقاومت در حوزه جبیل کسروان وجود داشته است و ما در اینجا می‌گوییم که این سلاح آزادسازی لبنان را به ثمر رساند.

او تاکید کرد: تجربه ثابت کرده که مقاومت و سلاح آن و ارتش و خاستگاه مردمی همان پایه و اساس برقراری امنیت در لبنان در میان منطقه‌ای ملتهب هستند. مقاومت عامل امنیت و ثبات و قدرت لبنان است و هیچ کس نباید لبنانی‌ها را از آن بهراساند.

او تاکید کرد: من به لبنانی‌ها بالاخص مسیحیان می‌گویم که مقاومت با پایبندی عقیدتی و امنیتی خود، عاملی اساسی برای ثبات لبنان است.

دبیرکل حزب الله لبنان خاطرنشان کرد: طرف‌های سیاسی‌اي وجود دارند که طرح خود را تنها بر اساس تعصب‌های طائفه‌ای و مذهبی پیش می‌برند.

او افزود: این امید را دارم که همگان مشارکت گسترده‌ای را در انتخابات داشته‌باشند و با باور و وجدان کامل، رای خود را به صندوق رای بیاندازند.

سید حسن نصرالله خطاب به حضار گفت: تصور کنید که داعش و اسرائیل، لبنان را در هر لحظه تهدید می‌کردند؛ در آن زمان چه کسی می‌آمد که در لبنان خدماتی ارائه دهد یا سرمایه‌گذاری کند.

کد خبر 403555

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha