اسیدپاشی همچنان قربانی می‌گیرد و در تازه‌ترین موارد یک زن و ۲ مرد در تبریز، بابل و یزد قربانی اسیدپاشی شدند.

در تبریز مردی که با همسرش دچار اختلاف بود او را قربانی اسیدپاشی کرد. در بابل مردی که قربانی اسیدپاشی شده بود جان باخت و در یزد نیز جوانی که به خواستگاری دختر مورد علاقه‌اش رفته بود روی ماشینش اسیدپاشیده و خودش تهدید به مرگ شد.

به گزارش همشهری، تازه‌ترین مورد اسیدپاشی شامگاه شنبه، مقابل خانه‌ای در حوالی میدان شهید فهمیده تبریز اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که زن و شوهری از مدت‌ها قبل با یکدیگر دچار اختلاف و کشمکش شده بودند. زن 37ساله به‌دلیل همین اختلافات بود که می‌خواست از شوهرش طلاق بگیرد. آنها بارها با یکدیگر درگیر شده بودند اما این بار ماجرا کاملا متفاوت بود. مرد جوان مقابل در خانه همسرش رفت و از او خواست بیرون بیاید.

زن جوان که از نقشه شوم شوهرش بی‌اطلاع بود چند لحظه بعد بیرون آمد و ناگهان مرد سنگدل ظرفی را که داخل آن پر از اسید بود روی همسرش ریخت. زن جوان با اینکه از درد به‌خودش می‌پیچید اما هنوز باورش نمی‌شد که چه اتفاقی افتاده است. با فریادهای او بود که چند نفر به کمکش آمدند و او را به بیمارستان سینا رساندند. اسید صورت، دست‌ها، پاها و کمر زن جوان را سوزانده بود. در چنین شرایطی تلاش پزشکان برای نجات زن جوان آغاز شد.

یکی از پزشکان بخش سوختگی زنان بیمارستان سینا تبریز در این‌باره به همشهری گفت: در بررسی‌های اولیه مشخص شد زن جوان دچار سوختگی 15درصدی شده است. با وجود اینکه صورت وی نیز آسیب‌دیده و مقداری اسید به چشمش نفوذ کرده بود اما قرنیه وی آسیب ندیده بود. در این شرایط شست‌وشوی اندام‌های آسیب‌دیده آغاز شد تا از میزان آسیب اسید کاسته شود. هرچند در این حادثه به چشمان این زن آسیبی نرسیده است اما دست، پاها و کمر وی دچار سوختگی شده است.

هم‌اکنون زن جوان در بخش سوختگی بستری است و تلاش‌ها برای مداوای وی ادامه دارد. اما چه انگیزه‌ای مرد جوان را به سمت اسیدپاشی به همسرش سوق داد؟ رحیم شهرتی‌فر، معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در این‌باره به ایرنا گفت: اختلافات درون خانوادگی علت بروز حادثه دیشب اسیدپاشی در تبریز است. وی ادامه داد: در همان دقایق اولیه مأموران کلانتری17 تبریز در محل حادثه حضور یافتند و تحقیقات مقدماتی نشان می‌دهد اختلافات زن و شوهری دلیل اصلی این حادثه اسیدپاشی بود. به‌گفته وی، با وجود فراری شدن مرد اسیدپاش، پلیس تحقیقات گسترده‌ای را برای دستگیری او آغاز کرده است.

  • اسیدپاشی مرگبار

دومین حادثه اسیدپاشی دی‌ماه پارسال در بابل رخ داد و جان مردی 35ساله را گرفت. اگرچه حادثه در شمال کشور بود اما مردجوان برای مداوا به تهران انتقال یافت. با وجود این به‌دلیل شدت سوختگی و عفونت ناشی از آن، فوت شد و پرونده‌ای پیش روی قاضی محسن مدیرروستا بازپرس جنایی تهران قرار گرفت. با انجام تحقیقات مشخص شد که مرد جوان از همسر اولش جدا شده و با زنی دیگر ازدواج کرده بود.

همسر دوم وی، پسری هفت‌ساله داشت که شب حادثه مرد جوان به همراه پسر همسرش در خانه تنها بودند. همسرش نیز آن شب خانه نبود و به منزل مادرش رفته بود. پدرقربانی در این خصوص گفت: شب حادثه مردی ناشناس با من تماس گرفت و گفت پسرم تصادف کرده است اما چند ساعت بعد عروسم زنگ زد و گفت روی پسرم اسیدپاشیده‌اند. به بیمارستان رفتم و دیدم پسرم دچار سوختگی شده است.

او روزهای اول به‌هوش بود اما هرچه از او پرسیدم که چه‌کسی این کار را انجام داده پاسخی نداد و گفت که هروقت از بیمارستان مرخص شد حتما عامل اسیدپاشی را معرفی می‌کند اما او چند روز بعد به کما رفت و دیگر راز این حادثه فاش نشد و همه ما را در برابر یک معمای عجیب قرار داد.

وی ادامه داد: در جریان این حادثه پسر هفت‌ساله عروسم نیز از ناحیه دست دچار سوختگی شده بود و می‌گفت شب حادثه 2مرد به روی او و ناپدری‌اش که خواب بودند اسیدپاشیده و بعد از آن یکی از پنجره و دیگری از در فرار کرده است اما این پسر خردسال هم بعد از مدتی حرفش را عوض کرد و گفت چیزی ندیده است. با انجام تحقیقات اولیه، پرونده برای پیگیری بیشتر به دادسرای شهر بابل فرستاده شد.

  • تهدید اسیدی

در جریان پرونده دیگری که در یزد رسیدگی می‌شود پسر جوانی متهم است که با ریختن اسید روی خودروی رقیب عشقی‌اش او را به اسیدپاشی تهدید کرده است. رسیدگی به این پرونده زمانی آغاز شد که پسر جوانی نزد مأموران پلیس فتای یزد رفت و مدعی شد به مرگ تهدید شده است.

او گفت: چند روز قبل همراه خانواده‌ام به خواستگاری دختر مورد علاقه‌ام رفتم. همه‌‌چیز به خوبی پیش رفت و ما با خوشحالی از آنجا بیرون آمدیم اما وقتی می‌خواستم سوار ماشینم شوم متوجه شدم فرد ناشناسی روی ماشینم اسیدپاشیده و رنگ آن را از بین برده است. آن زمان نمی‌دانستم که به درستی چه اتفاقی افتاده و چه‌کسی عامل اسیدپاشی است اما یک روز بعد فرد ناشناسی برایم پیام فرستاد و تهدید کرد که باید از ازدواج با دختر مورد علاقه‌ام منصرف شوم.

در این پیام‌های تهدیدآمیز فرد ناشناس که او هم به دختر مورد نظر من علاقه‌مند است تهدید کرده بود اگر حرف‌هایش را جدی نگیرم این بار روی خودم اسید می‌پاشد و من را به قتل می‌رساند. هرچند هویت این رقیب عشقی برای پلیس پنهان بود اما در ادامه افسران پلیس به اطلاعاتی درباره او دست یافتند و سرانجام وی را دستگیر کردند.

سرهنگ دوم مرتضی ابوطالبی، رئیس پلیس فتای استان یزد در این‌باره به پایگاه خبری پلیس گفت: متهم در جریان بازجویی‌ها به اسیدپاشی روی خودرو و تهدید شاکی اعتراف کرد و گفت که به دختر مورد علاقه شاکی علاقه‌مند بوده اما خانواده دختر جوان به وی پاسخ منفی داده بودند و او هم برای انتقام‌گیری جوان خواستگار را تهدید کرده بود. به گفته سرهنگ ابوطالبی، تحقیقات در این‌باره همچنان ادامه دارد.

کد خبر 403536

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha