دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: فرماندار سابق نیویورک مایکل بلومبرگ اعلام کرد برای جبران تعهد مالی دولت ترامپ به معاهده اقلیمی پاریس پس از خروج این دولت از معاهده،‌مبلغ ۴.۵ میلیون دلار پرداخت خواهد کرد.

بلومبرگ

براساس گزارش BBC، بلومبرگ مي‌گويد پس از تصميم ترامپ براي خروج از معاهده اقليمي پاريس، نسبت به محافظت از محيط زيست احساس مسئوليت مي‌كند.

عقب‌نشيني ترامپ از معاهده پاريس ماه ژوئن سال گذشته اعلام شد و جوامع بين‌المللي نسبت به آن واكنش‌هاي انتقاد‌آميزي نشان داده و تصميم ترامپ را محكوم كردند. اين تصميم آمريكا را به تنها كشوري تبديل مي‌كند كه عضوي از معاهده اقليمي پاريس نخواهد بود.

اين معاهده آمريكا و 187 كشور ديگر جهان را متعهد مي‌كند دماي رو به افزايش جهاني را زير دو درجه بالاتر از دماي پيش‌صنعتي نگه دارند. بلومبرگ در مصاحبه‌اي با CBS اعلام كرد آمريكا تعهدي داده‌است و اگر دولت نخواهد اقدامي انجام دهد،‌ما به عنوان شهروندان آمريكايي مسئول خواهيم بود. بلومبرگ گفت من توانايي انجام اينكار را دارم از اين رو چكي به عنوان جبران تعهدات مالي آمريكا كه در اين معاهده وعده آن را داده‌بود، به سازمان ارسال خواهم كرد.

مووسسه خيريه بلومبرگ نيز سال گذشته 15 ميليون دلار براي پوشش بخش ديگري از كمبود‌هاي مالي معاهده اقليمي پاريس را تقبل كرد. اين كمك‌هزينه‌ها به كنوانسيون چارچوب پیمان‌نامه سازمان ملل در زمینه تغییرات اقلیمی (UNFCCC) ارسال خواهند شد. 

ترامپ در ماه ژانويه اعلام كرد درصورتي كه شرايط حضور آمريكا در اين معاهده تلطيف شود حاضر است دوباره به عضويت آن بپيوندند. بلومبرگ مي‌گويد اميدوار است ترامپ سال آينده درباره تصميم خود تجديد‌نظر كند. به گفته او ترامپ پيش از اين نيز سابقه تغيير دادن تصميمش را داشته‌است، آمريكا در اين پيمان نقشي بزرگ به عهده دارد و بايد براي جلوگيري از بروز فاجعه به كمك جهان برود.

کد خبر 403482

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha