همشهری آنلاین: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: متخصصان پیشکسوت و کارکنان فنی جوان گردان بازآماد (اورهال) پایگاه شهید دوران توانستند عملیات به روز رسانی یک فروند هواپیمای ترابری سی ۱۳۰را به پایان برسانند.

هواپیما

به گزارش روابط عمومی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ دوم خلبان منصور محمدی روز یکشنبه در آیین رونمایی از این هواپیمای ترابری سی بازآماد ( تعمیرات اساسی و به روز رسانی) شده گفت: این هواپیما که سال ها زمین گیر شده بود، به همت متخصصین و کارشناسان زبده و متدین پایگاه هوایی شهید دوران بازآمد شد و به ناوگان نیروی الهی هوایی پیوست.

وی در ادامه افزود: این هواپیما به وسیله تجهیزات موجود و به صورت کاملا بومی بازسازی و به آسمان کشور ملحق شد.

فرمانده پایگاه شهید دوران با اشاره به اینکه دشمن گمان می کرد با تحریم می تواند بخشی از توان دفاعی ما را زمین گیر کند، اظهار داشت: با توجه به تحریم های ظالمانه سال های گذشته به خصوص در بخش نظامی، این اقدام یکی از مهمترین راهکارهای مبارزه با تحریم های نظامی و اقتدار داخلی در سایه فرماندهی کل قوا محسوب می شود.

امیرسرتیپ دوم خلبان محمدی گفت: این هواپیما با 30هزار نفر ساعت کار فنی و تعویض کامل دو بال این پرنده، به چرخه عملیاتی نیروی هوایی ارتش بازگشت.

فرمانده پایگاه شهید دوران در پایان این مراسم ضمن خدا قوت به کارکنان زحمت کش اورهال برای آن ها آرزوی سلامتی کرد.

هواپیمای سی 130، یک هواپیمای ترابری نظامی، دارای 4 موتور است و حداقل به 5 نفر خدمه (خلبان، کمک خلبان، مهندس پرواز، ناوبر و مامور بارگیری) برای پرواز نیازمند است. این هواپیمای ترابری قابلیت حمل 92 سرباز مسلح، یا 64 نفر چترباز، 74 نفر بیمار روی برانکارد و یا 22 تن بار را داراست.

کد خبر 403391

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha