همشهری آنلاین: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار پرشور هزاران نفر از مردم، با تبیین ابعاد عمیق عید سعید غدیر، تلاش و حرکت بی‌وقفه برای ایجاد جامعه اسلامی مورد نظر امیرمومنان را نیاز امروز و درس بزرگ ملت ایران از واقعه غدیر برشمردند.

ایشان افزودند: دنیای اسلام نیز بایدبا تأسی از امیرمومنان، پرهیز از تفرقه و تقویت اتحاد و انسجام اسلامی را، سرلوحه اهداف خود قرار دهد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، ایشان با تبریک عید بزرگ غدیر به همه مسلمانان، مومنان و آزادگان جهان به ویژه ملت علوی ایران، تعیین خط امامت را به عنوان جهت و سمت و سوی حکومت اسلامی، بعد اعتقادی غدیر برشمردند و خاطرنشان کردند: نصب امام از سوی نبی مکرم اسلام و در واقع از سوی پروردگار متعال، نشان داد که حکومت در نگاه اسلام، معنی و مفهوم امامت دارد و صرفاً در مدیریت زندگی روزمره مردم خلاصه نمی‌شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، معنا و مفهوم امامت را، اداره دنیا و آخرت ملت‌ها، مدیریت دل‌ها و تکامل و تعالی روح و جان انسان‌ها دانستند و افزودند: این جهت‌گیری عمیق، فرق اساسی و جوهری حکومت در اسلام با دیگر حکومت‌هاست. شیعه نیز در پرتو همین مشعل درخشان و منطق روشن غدیر توانسته است در طول تاریخ، رشد کند و حقانیت خود را برای دل‌های جستجوگر و با انصاف اثبات نماید.

رهبر انقلاب اسلامی، بعد دیگر واقعه غدیر را توجه به توجه به ارزش‌های معنوی و شخصیت بی‌بدیل حضرت علی بن ابیطالب (ع) خواندند و افزودند: در واقعه بسیار مهم غدیر، باید کسی به امامت منصوب می‌شد که سرچشمه همه فضایل باشد تا همه تاریخ اسلام از او سیراب شود و محاسبات الهی و فوق بشری نشان داد که این فضایل بیکران، فقط در امیرمؤمنان جمع است و به همین علت است که حضرت علی بن ابیطالب (ع) خورشید آسمان امامت است و دیگر ائمه هدی، ستارگان این آسمان درخشان به شمار می‌روند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، ضرورت الگو قراردادن جامعه اسلامی مورد نظر امیرمؤمنان را سومین بعد و درس عینی و بسیار مهم غدیر برای ملت ایران دانستند و افزودند: باید شاخصه‌های حکومت حضرت علی بن ابیطالب(ع) را سرمشق خود قرار دهیم و برای تحقق جامعه‌ای حقیقتاً علوی، بی‌وقفه تلاش کنیم.

ایشان؛ عدالت، اخلاص، توحید، کاربرای خدا، نگاه مهربان و عطوفت بار به آحاد جامعه و بشر، و جدیت و قاطعیت در برابر انحراف از صراط الهی را از جمله شاخصه‌های حکومت امیرمؤمنان برشمردند و افزودند: ابعاد اعتقادی و مناقبتی غدیر برای ما بسیار مهم است اما علت اصلی زنده نگه داشتن یاد غدیر این است که همواره جامعه علوی را الگو قرار دهیم و برای تحقق آرزوی بزرگ ملت یعنی قرار گرفتن در سطح و ترازی که امیرمؤمنان می‌خواهد، برنامه‌ریزی و تلاش کنیم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، درس بزرگ دیگر غدیر را، توجه به لزوم وحدت و انسجام مسلمانان برشمردند و خاطرنشان کردند : حضرت علی بن ابیطالب(ع) ، منصوب پیامبر خاتم بود اما هنگامی که مشاهده کرد مطالبه این حق، ممکن است به اسلام لطمه بزند و اختلاف ایجاد کند، نه تنها ادعایی را مطرح نکرد بلکه با کسانیکه صاحب منصب حق نبودند و بر جامعه اسلامی حکومت می کردند همکاری کرد چرا که اسلام به وحدت نیاز داشت و به همین علت امیرمومنان این فداکاری را انجام داد.

ایشان در همین زمینه افزودند: ملت ایران، امروز در دنیای اسلام، از قوی‌ترین منطق یعنی منطق ولایت و امامت برخوردار است اما اثبات خود را در نفی دیگران جستجو نمی‌کند و به تاسی از امیرمؤمنان، پرچمدار دعوت پیروان همه مذاهب اسلامی به وحدت و انسجام اسلامی است.

رهبر انقلاب اسلامی، با اشاره به لزوم هوشیاری در مقابل فعالیت‌های پیچیده دشمنان امت اسلامی برای تزریق ویروس تفرقه و اختلاف افزودند: درس بزرگ غدیر مبارزه با اختلاف و تفرقه است و برای تحقق این درس مهم، پیروان مذهب اسلامی باید از تعرض و اهانت به مقدسات یکدیگر و تحریک مسائل حساسیت برانگیز پرهیز کنند و همانگونه که در پیام حج بیان شد با هوشیاری و وحدت، برنامه استکبار را برای ایجاد تفرقه مذهبی و درگیری میان شیعه و سنی ناکام بگذارند.

رهبر انقلاب اسلامی مراقبت از حیله های دشمنان را رمز پیروزی ایران اسلامی در مقابل مستکبران خواندند و افزودند: ما ملت ایران، به برکت ایمان و توکل، احساس مسئولیت برای حضور در صحنه، و هوشیاری کامل در برابر دشمن، در مقابل همه تحرکات 29 سال اخیر استکبار پرمدعا و پرهیاهو، پیروز شده‌ایم و راه ادامه این موفقیت‌ها، این است که هیچگاه دشمن را فراموش نکنیم و از حضور در صحنه غافل نشویم.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در 24 اسفند افزودند: به یاری پروردگار، توصیه‌های لازم در این زمینه بیان خواهد شد و مهم این است که ملت، انتخابات را یکی از امتحانات الهی و یکی از عرصه های کارآمدی بداند و هوشیار باشد که غفلت از دشمن ممکن است در این عرصه، لطماتی را به همراه بیاورد.

ایشان در پایان سخنانشان از خداوند متعال مسئلت کردند در این روز خجسته نزدیک‌تر شدن به آرمان های اسلامی را به ملت بزرگ ایران عیدی دهد.

کد خبر 40336

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز