همشهری آنلاین: رئیس سازمان سنجش آموزش کشور نحوه برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته و روش رفع نقص کارت‌های مغایر را تشریح کرد.

به گزارش فارس، حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به جزئیات آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته، گفت: آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد سال 97 در 132 کدرشته و اولین مرحله بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشور در روزهای پنجشنبه 6 و جمعه 7 اردیبهشت 97 در 74 شهر و 177 حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

وی افزود: آزمون در صبح پنج‌شنبه در 33 کدرشته و با حضور 354 هزار و 473 داوطلب و در بعداز ظهر پنج‌شنبه آزمون برای 64 کدرشته با تعداد 107 هزار و 573 داوطلب و در صبح جمعه آزمون 35 کدرشته امتحانی با تعدادد 329 هزار و 588 داوطلب برگزار می‌شود.

توکلی گفت: کارت شرکت در آزمون حاوی اطلاعات ثبت‌نامی، تاریخ و محل برگزاری آزمون از روز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه برای مشاهده و پرینت بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد و داوطلبان باید بر اساس مشخصات شناسنامه‌ای و مشخصات ثبت‌نامی نسبت به پرینت کارت آزمون دقت کنند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: بدیهی است داوطلبانی که برای دو کدرشته متقاضی شدند باید علاوه بر کارت شرکت در آزمون کدرشته امتحانی اول برای دریافت کارت کدرشته دوم نیز اقدام کنند زیرا همراه داشتن اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکسدار و کارت آزمون الزامی است.

توکلی درباره برگزاری المپیاد علمی دانشجویی نیز گفت: این آزمون در 24 کدرشته امتحانی برگزار می‌شود.

  • نحوه رفع نقص

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: داوطلبان برای آزمون باید اگر مغایرتی بر روی کارت ورود به آزمون مشاهده کردند برای رفع نقص اقدام کنند.

وی افزود: اگر زبان خارجی مندرج در کارت با زبان خارجی داوطلب و ثبت‌نام انجام شده مغایرت دارد یا در رابطه با معلولیت (نابینا، کم‌بینا، ناشنوا، کم شنوا و معلول جسمی حرکتی) اختلافی وجود دارد، داوطلبان باید در روز سه‌شنبه 4 اردیبهشت از 8 و سی دقیقه صبح تا 12 و از ساعت 14 تا 18 به باجه رفع نقص مربوط مراجعه کنند که نشانی رفع نقص در جدول شماره 2 اطلاعیه سازمان سنجش آمده است.

توکلی عنوان کرد: اگر کارت داوطلب در دیگر اطلاعات دارای مغایرت بود، داوطلب حداکثر تا هفتم اردیبهشت باید از طریق سایت سنجش قسمت ویرایش اطلاعات اقدام کند.

وی گفت: اگر داوطلبی تمایل به شرکت در رشته‌های دانشگاه پیام نور و موسسات غیرانتفاعی را دارد نیز باید در زمان تکمیل فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کند.

به گفته توکلی، شروع آزمون صبح‌ها ساعت هفت و سی دقیقه و بعدازظهر از ساعت 14 و سی دقیقه است و درب حوزه‌ها صبح‌ها ساعت هفت و بعدازظهر ساعت 14 بسته می‌شود.

کد خبر 403301

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha