همشهری آنلاین: رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت: تحقیقات مقدماتی از رئیس اداره ارشاد مشهد انجام شده و هنوز وثیقه صادره، تامین نشده است.

ايسنا نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین مظفری در رابطه با اتفاق برج سلمان و دستگیری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد، اظهار کرد: مجوزی برای اجرای مراسم جشن در قالب کنسرت گرفته شد که ما مکرر به اداره ارشاد تذکر دادیم قبل از صدور مجوز برای برگزاری این مراسم، حتماً از بانیان و برگزارکنندگان از جهت رعایت مسائل امنیتی و اخلاقی تعهد بگیرند. به عنوان مثال محلی که قرار است مراسم در آن برگزار شود و مردم در آن حضور یابند طوری نباشد که ساختمان بر سر مردم بریزد و خسارت جانی به بار آورد و یا آتش‌سوزی رخ دهد و همچنین از نظر مسائل منکراتی نیز اختلاطی بین زن و مردم به وجود نیاید.

وی افزود: با وجود تذکرات ما به اداره ارشاد، آنها چند مجوز صادر کردند از جمله مجوزی که مربوط به برج سلمان است که متاسفانه کلیپ آن منتشر شد و مشخص شد که مراسم بدون رعایت تذکرات واحد پیشگیری دادگستری انجام شده و تضمین و تعهدی گرفته نشده و فقط مجوز اجرای آن صادر شده است.

مظفری گفت: در حاشیه این مراسم نیز اختلاط زن و مرد و کشف حجاب صورت گرفته و شئونات اسلامی رعایت نشده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به رعایت نکردن تذکرات، رئیس اداره ارشاد شهر مشهد احضار و با صدور قرار بازداشت شد که البته هنوز قرار وثیقه تأمین نشده تا وی آزاد شود.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: بانیان این مراسم نیز احضار شدند و احتمالاً امروز یا فردا تشکیل پرونده خواهد شد که در صورت کامل شدن پرونده به آن رسیدگی می‌شود.

مظفری در خصوص روند رسیدگی به پرونده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد مشهد اظهار کرد: تحقیقات مقدماتی در این خصوص تکمیل نشده و در انتظار تامین وثیقه هستند.

کد خبر 403296

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha