شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: آلیس تاملینسن نخستین بریتانیایی در ۱۰ سال اخیر لقب گرفت که برنده جایزه ۲۵ هزار دلاری جوایز جهانی عکس سونی موسوم به اسکار دنیای عکاسی می‌شود.

آلیس تاملینسن

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، تاملينسن كه دانش‌آموخته كارشناسي ادبيات انگليسي و ارتباطات از دانشگاه ليدز و كارشناسي ارشد انسان‌شناسي سفر، گردشگري و زيارت از دانشگاه لندن است، دومين بانوي عكاس در چهار سال اخير است كه اين جايزه معتبر را از آن خود مي‌كند. پيش‌تر در 2014 سارا نائومي ليوكوويتس، عكاس/خبرنگار آمريكايي جايزه جهاني سوني را به دست آورده بود.

عكاس بريتانيايي كه از راه عكاسي پروژه‌هاي تجاري و تبليغاتي روزگار مي‌گذراند، اسكار عكاسي را براي گرفتن مجموعه‌اي از تصاوير سياه و سفيد با موضوع زيارت و زائران برده است. او اين عكس‌ها را در مكان‌هاي زيارتي كشورهاي فرانسه، ايرلند و لهستان گرفت و براي نخستين بار وارد رقابت جوايز سوني شد. تاملينسن كه هرگز تصور نمي‌كرد عكس‌هايش چنين مورد توجه قرار بگيرند، از بردن جايزه اول شگفتزده به نظر مي‌رسد.

او وقتي شيفته موضوع زيارت شد كه مستندي درباره شهر زيارتي لورد ديد. او همراه زائران در يك تور براي بازديد از اين شهر كوچك در جنوب‌غربي فرانسه رفت و چند روز با بيش از سه هزار زائر پرتغالي در هتل اقامت كرد. تاملينسن پس از اين سفر بارها به لورد بازگشت و هر بار در مقام يك ناظر بيروني عكس‌هايي گرفت كه گرچه راضي‌اش نمي‌كرد اما روح زيارت در بسياري از آنها جاري بود.

هر چند برخي از زائران حاضر نمي‌شدند مقابل دوربين عكاس جوان قرار بگيرند اما بسياري هم با ديدن نمونه عكس‌هاي آليس با كمال ميل با او همكاري مي‌كردند. مجموعه‌اي از عكس‌هاي برگزيده جايزه جهاني سوني از روز جمعه در سامرست هاوس لندن افتتاح شده و تا ششم ماه مي ميزبان علاقه‌مندان است.

کد خبر 403286

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha