همشهری آنلاین: معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: گرد و غبار در شهرستان ایوان به هشت برابر حد مجاز رسیده است.

گرد و غبار در شهرستان ایوان به ۸ برابر حد مجاز رسید

معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان ایلام گفت: گرد و غبار در شهرستان ایوان به هشت برابر حد مجاز رسیده است.

به گزارش مهر، علی طاهر سارایی امروز در جمع خبرنگاران افزود: میزان غلظت گرد و غبار در شهرستان‌های ایلام، مهران و ملکشاهی هفت برابر، ایوان هشت، سرابله و سیروان پنج برابر حد مجاز است.

به علت شدت ریزگردها پروازهای امروز صبح فرودگاه ایلام نیز لغو شد.

ادارات برخی مناطق این استان بنا به تصویب کمیته اضطرار و با توجه به افزایش غلظت گرد و غبار امروز شنبه ۲ ساعت زودتر به کار خود پایان می‌دهند.

مرکز هماهنگی، کنترل و کاهش آلودگی هوای استان ایلام در اطلاعیه اعلام کرد: به علت شدت ریزگردها مدارس و مراکز آموزشی مناطق مختلف استان در شیفت عصر تعطیل است.

بررسی و تحلیل نقشه‌ها و خروجی مدل‌های عددی هواشناسی نشان می‌دهد که طی ساعاتی از امروز و فردا ضمن افزایش سرعت وزش باد به بازه نسبتا شدید تا شدید (در برخی نقاط تند باد موقتی) به ویژه برای نیمه شمالی و مناطق مرزی، وقوع گرد و غبار (به ویژه مناطق مرزی) نیز در استان محتمل است.

همچنین از فردا به دلیل نفوذ سامانه ناپایدار به جو استان، ابتدا ناپایداری‌ها به صورت ابرناکی و بارش‌های پراکنده رخ خواهد داد که از اواخر وقت شنبه تا روز دوشنبه با تقویت این سامانه ناپایداری‌ها به شکل رگبار باران و رعد و برق و در نواحی مستعد تگرگ خواهد بود.

بنابر این لازم است در خصوص وزش باد شدید، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن موقتی مسیل‌ها، خطرات ناشی از صاعقه و تگرگ به ویژه برای مناطق شمالی استان تمهیدات مقتضی توسط مسئولان و مردم به عمل آید.

کد خبر 403263

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha