همشهری آنلاین: عملیات خنثی‌سازی یک بمب ۵۰۰ کیلویی متعلق به دوران جنگ جهانی دوم در برلین پایتخت آلمان را با مشکلات بزرگی روبرو کرده است. انجام این عملیات نقل‌مکان‌های گسترده‌ای را در برلین را به همراه داشته است.

تخلیه گسترده در برلین به خاطر خنثی‌سازی یک بمب ۵۰۰ کیلویی

به گزارش دويچه وله،‌ روز جمعه (۲۰ آوریل / ۳۱ فروردین) قرار است بمبی متعلق به دوران جنگ جهانی در برلین خنثی شود. این بمب در جریان انجام یک پروژه راه و ساختمان‌سازی در نزدیکی ایستگاه مرکزی راه‌آهن در پایتخت آلمان کشف شده بود.

پلیس برلین اعلام کرده که تمامی ساختمان‌ها و خیابان‌هایی که در شعاع ۸۰۰ متری عملیات خنثی‌سازی قرار دارند، تخلیه شده‌اند، از جمله شماری از خانه‌های سالمندان، بیمارستان‌ و همچنین وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی.

شرکت راه‌آهن آلمان نیز اعلام کرده، از آنجایی که ایستگاه مرکزی راه‌آهن در منطقه‌ی تخلیه‌شده قرار دارد، قطارهای محلی و قطارهای سریع‌السیر نیز از ساعت ۱۰ صبح به وقت آلمان در این ایستگاه توقف نخواهند کرد.

طبق اعلام پلیس، ساختمان‌های سرویس اطلاعاتی آلمان، وزارت اقتصاد این کشور، بیمارستان ارتش آلمان، سفارتخانه‌های ازبکستان و اندونزی در محدوده‌ی تخلیه‌شده واقع هستند.

پلیس، آتش‌نشانی و دیگر نهادهایی مسئول در عرصه راه و ترابری در روز چهارشنبه‌ی این هفته (۱۸ آوریل / ۲۹ فروردین) رایزنی‌های گسترده‌ی برای برنامه‌ریزی عملیات تخلیه انجام دادند.

آخرین ارزیابی‌های کارشناسان خنثی‌سازی بمب حاکی از آن است که انجام این عملیات با خطر چندانی همراه نخواهد بود.

کد خبر 403172

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha