همشهری آنلاین: یک زمین لرزه‌ی ۵.۹ ریشتری ساعت ۱۱ و ۴ دقیقه‌ی پنج‌شنبه ۳۰ فروردین، "کاکی" در استان بوشهر را لرزاند. دودسفید از کوه نمک جاشک بوشهر بلند شد. حالا برای نیروهای امدادی فارس برای اعزام به منطقه زلزله‌زده بوشهر اعلام آماده باش شده است.

bushehr

به گزارش مرکز لرزه‌نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زمین‌لرزه‌ با قدرت 5.9 ریشتر در امواج درونی زمین، ساعت 11 و 4 دقیقه و 47 ثانیه پنج‌شنبه، 30 فروردین، شهر کاکی در جنوب استان بوشهر را لرزاند.

براساس گزارش مرکز ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین‌لرزه در عمق 18 کیلومتری زمین در شهر کاکی استان بوشهر حادث شده است

  • بلند شدن دودسفید از کوه نمک جاشک بوشهر

معاون سیاسی فرماندار دیر در استان بوشهر گفت: در پی زمین لرزه 5.9 ریشتری در 3 کیلومتری "کاکی"، دود سفید از کوه نمک روستای جاشک از توابع استان بوشهر بلند شده است.

مسعود تنگستانی به خبرنگار ایسنا گفت: مرکز زمین لرزه امروز بوشهر در حوالی شهر کاکی در شهرستان دشتی بوده است. این زمین لرزه با قدرت 5.9 ریشتر و در عمق 18 کیلومتری زمین رخ داده است.

وی افزود: کانون این زمین لرزه در 168 کیلومتری شیراز و 95 کیلومتری مرکز استان بوشهر قرار دارد. این زمین لرزه در شهرستان دیر، بخش آبدان و بخش بردخون نیز احساس شده است.

عبدالله نادری، فرماندار دشتی نیز اظهار کرد: مرکز زمین لرزه در شهرستان دشتی بوده و تاکنون خسارتی اعلام نشده است.

حسین درویشی، مدیرعامل هلال‌احمر بوشهر نیز خاطرنشان کرد: تیم امداد هلال‌احمر به منطقه برای ارزیابی خسارت اعزام شده است.

  • اعلام آماده‌باش نیروهای امدادی فارس برای اعزام به منطقه زلزله‌زده بوشهر

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری فارس گفت: نیروهای امدادی و درمانی فارس جهت اعزام به منطقه زلزله‌زده بوشهر در آماده باش هستند.

حسن فیاض‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا بیان کرد: حوالی ساعت 11 صبح امروز 30 فروردین زلزله‌ای به قدرت 5.9 ریشتر استان بوشهر را لرزاند. با مدیرکل بحران استانداری بوشهر در تماس هستیم که در صورت نیاز بلافاصله نیروهای امدای و درمانی به منطقه زلزله‌زده کاکی بوشهر اعزام شوند.

وی با بیان اینکه کانون زلزله بخش کاکی این استان گزارش شده، افزود: این زلزله در شیراز نیز احساس شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری فارس خاطرنشان کرد: در شورای بحران استان فارس آماده‎باش نیروهای امدادی در صورت نیاز به اعزام، اعلام شده است.

کد خبر 403130

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha