چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: تابلویی از دوران رنسانس متعلق به موزه‌ای در آمریکا که در دو دهه اخیر به نمایش درنیامده، به احتمال فراوان از آثار لئوناردو داوینچی است.

تابلوی لئوناردو داوینچی

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از گاردين، اين تابلو موسوم به «معجزه سن دوناتو از آرتسو» كه بين سال‌هاي 1475 تا 1485 خلق شده، در موزه هنر وُستر در ماساچوستس قرار دارد و تصور مي‌شد كار هنرمندي نه‌چندان سرشناس از اهالي فلورانس به نام لورنزو دي‌كردي باشد اما بر اساس يافته‌هاي لارنس كانتر، موزه‌دار ارشد دانشگاه ييل بخش‌هايي از آن بي‌ترديد كار داوينچي است و امضاي نقاش نامدار ايتاليايي را بر خود دارد.

ابعاد «معجزه سن دوناتو از آرتسو» 166 در 335 ميلي‌متر است و اختصاصا براي كليساي جامع پيستويا در توسكاني خلق شده بود. به گفته كانتر، دست‌كم نيمي از نقاشي كار داوينچي بوده و از آنجا كه استاد بي‌بديل هنر دوره رنسانس هنگام كشيدن تابلو هنوز تا رسيدن به مقام استادي و پختگي راهي دراز پيش رو داشته، برخي مي‌پندارند همه نقاشي را دي‌كردي كشيده است. لئوناردو و لورنزو تابلو را به ياد اسقف دوناتو دي‌مديچي خلق كرده بودند.

اين دو هنرمند جوان كه دوران كارآموزي را در كارگاه آندريا دل‌وروكو در فلورانس مي‌گذراندند، دست‌كم هفت تابلوي ديگر با همكاري هم كشيده‌اند و اين تابلوها امروز در گوشه و كنار دنيا نگهداري مي‌شود. «معجزه سن دوناتو از آرتسو» در نمايشگاه تابستاني دانشگاه ييل با نام «لئوناردو: كشف‌هايي از استوديو وروكو» به نمايش درمي‌آيد.

کد خبر 403105

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha