همشهری آنلاین: فیلمساز برنده اسکار اسپانیا که قرار بود تابستان گذشته همراه برادرش یکی از تهیه‌کنندگان «همه می‌دانند» اصغر فرهادی باشد، در آینده نزدیک «رنج و افتخار» را با حضور دو ستاره سرشناس کلید می‌زند.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از ورايتي، آنتونيو باندراس و پنه‌لوپه كروز بازيگران تازه‌ترين تجربه كارگرداني پدرو آلمودووار هستند كه فيلمبرداري آن نيمه اول ماه ژوييه در اسپانيا آغاز مي‌شود. كروز و همسرش خاوير بادرم در فيلم «همه مي‌دانند» فرهادي بازي كرده‌اند كه تا چند روز ديگر در افتتاحيه هفتاد و يكمين جشنواره فيلم كن روي پرده مي‌رود. اين ستاره برنده اسكار پيش از اين هم سابقه همكاري با آلمودووار را داشته است.

كارگردان نامدار اسپانيايي در يك نشست خبري از بازيگران و عوامل «رنج و افتخار» رونمايي كرد. او با اشاره به اينكه فيلم تازه‌اش پروژه‌اي مردانه است و باندراس و آسي‌ير اچانديا نقش‌هاي اصلي آن را ايفا مي‌كنند، گفت: «كروز و خوليتا سرانو كه من هر دو نفر آنها را تحسين مي‌كنم، در فيلم نقش‌هاي دوم دارند. روايتي كه من در اين پروژه خواهم داشت، يك خلقت سينمايي و تئاتري است و سختي جدا شدن از اين خلقت براي خالق آن.»

به نظر مي‌رسد آلمودووار 68 ساله مي‌خواهد در «رنج و افتخار» نقبي به تاريخ فيلمسازي خود بزند؛ دوراني كه از دهه 1970 آغاز شد و در تمام اين سال‌ها با افتخار ادامه يافت. «رنج و افتخار» بيست و يكمين فيلم او در مقام كارگردان خواهد بود و داستان فيلمسازي را به تصوير مي‌كشد كه در دوران گرگ و ميش حرفه‌اي خود، ماجراهاي عاشقانه تمام اين سال‌ها را از گذشته‌هاي دور تا امروز مرور مي‌كند. برخي معتقدند شايد آلمودووار با «رنج و افتخار» از سينما خداحافظي كند.

باندراس 57 ساله نخستين بار در 1982 در 22 سالگي با «هزارتوي شور» همكاري با هموطن خود را آغاز كرد و اين همكاري تا 1989 با «مرا ببند!» ادامه يافت. او سپس به هاليوود رفت و 21 سال بعد دوباره با «پوستي كه در آن زندگي مي‌كنم» به آلمودووار پيوست. كروز هم در «همه چيز درباره مادرم» و «زنان در آستانه فروپاشي عصبي» سابقه كار با يكي از بهترين فيلمسازان امروز اسپانيا را داشته است.

آخرين فيلم آلمودووار در مقام كارگردان «سكوت» در 2016 بود كه به دليل تشابه نام آن با فيلم تازه مارتين اسكورسيزي به «خوليتا» تغيير نام داد. او با اين فيلم براي پنجمين بار در بخش مسابقه جشنواره كن براي كسب نخل طلا رقابت كرد. «خوليتا» به نمايندگي از اسپانيا به آكادمي اسكار معرفي شد اما از حضور در ميان نامزدهاي نهايي بخش بهترين فيلم خارجي‌زبان بازماند.

کد خبر 403093

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha