همشهری آنلاین: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تائید کرد که مایک پمپئو رئیس سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا) با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دیدار کرده است.

 ترامپ دیدار رئیس سیا با رهبر کره شمالی را تائید کرد

به گزارش ایرنا، ترامپ در صفحه توییتر خود نوشت: مایک پمپئو هفته گذشته در کره شمالی با کیم جونگ اون ملاقات کرد. این نشست در فضایی آرام برگزار شد و روابطی خوبی شکل گرفت.

جزئیات این جلسه در حال حاضر در حال محاسبه است. عاری شدن از سلاح اتمی، امری خوب برای دنیا و همچنین برای کره شمالی خواهد بود.

براساس گزارش رسانه های غربی، این دیدار در جریان سفر محرمانه پمپئو به پیونگ یانگ و در آستانه نشست برنامه ریزی شده بین سران دو کشور برگزار شد. ترامپ روز گذشته نیز گفت که مذاکرات بین آمریکا و کره شمالی در سطحی بسیار بالا در جریان است.

پمپئو به تازگی به کره شمالی سفر کرد تا با کیم جونگ اون دیدار کند. این سفر محرمانه و کاملا غیرمعمول در حالی انجام شد که قرار است رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی با هم دیداری داشته باشند.

«سارا هوکابی سندرز» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی هنوز به طور مستقیم با یکدیگر گفت و گو نکرده اند.

به گزارش ایرنا، این احتمال وجود دارد که دیدار بین ترامپ و کیم جونگ اون سران آمریکا و کره شمالی اواخر ماه می یا اوایل ژوئن (خرداد ماه 97) انجام شود. همچنین رهبر کره شمالی قصد دارد با رئیس جمهوری کره جنوبی ملاقات کند و زمان این دیدار چند روز قبل از دیدار با ترامپ، 27 آوریل ( 10 اردیبهشت ماه 97) اعلام شده است.

تنش بین واشنگتن و پیونگ یانگ در سال گذشته میلادی در پی آزمایش های موشکی و هسته ای کره شمالی شدت یافت و آمریکا از طریق سازمان ملل تحریم های گسترده ای را بر این کشور اعمال کرد.

در این میان، دیدار سران دو کشور آمریکا و کره شمالی از جنبه های مختلف برای واشنگتن حائز اهمیت فراوان برآورد شده و ارزش این دیدار تا جایی است که ترامپ می کوشد تا این نشست در تاریخ به نام وی ثبت شود.

کد خبر 403091

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha