چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: قیمت نفت در معاملات چهارشنبه ۲۹ فروردین‌ماه تحت تاثیر کاهش ذخایر نفت آمریکا و ادامه ریسک مختل شدن بخشی از عرضه به بازار، افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۳۲ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش نسبت به قیمت نهایی روز سه‌شنبه، به ۷۱.۹۰ دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترميدیت آمریکا با ۳۳ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، به ۶۶.۸۵ دلار در هر بشکه رسید.

طبق گزارش هفتگی موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت خام در آمریکا هفته گذشته یک میلیون بشکه کاهش یافت و به ۴۲۸ میلیون بشکه رسید. آمار هفتگی رسمی بعد از ظهر روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می‌شود.

خارج از آمریکا، بازارهای نفت با این احساس که ریسک بالای مختل شدن عرضه شامل گسترش منازعه در خاورمیانه، تجدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران و کاهش تولید در نتیجه بحران سیاسی و اقتصادی ونزوئلا وجود دارد، حمایت شدند.

به گفته ویلیام اولاگلین، تحلیلگر سرمایه‌‌گذاری در شرکت "ریوکین سکیوریتیز" استرالیا، قیمت‌های نفت در حال حاضر نزدیک به بالاترین رکورد سه سال گذشته قرار دارد و با بازگشت ذخایر به سطح نرمال به نظر می‌رسد اشباع عرضه‌ای که در چند سال گذشته وجود داشت، به پایان رسیده است. وی در ادامه افزود: علاوه بر محدودیت عرضه داوطلبانه که از سوی تولیدکنندگان اوپک و غیراوپک با هدف تقویت قیمت‌ها از سال ۲۰۱۷ انجام گرفته، کاهش تولید در ونزوئلا به دلیل بحران سیاسی و اقتصادی این کشور نیز از قیمت‌ها حمایت کرده است. تولید اوپک در حال حاضر بسیار پایین‌تر از حد انتظار است که نتیجه افت شدید تولید ونزوئلا ناشی از وخامت وضعیت اقتصادی این کشور است.

بر اساس گزارش رویترز، بانک هلندی ING در یادداشتی به مشتریانش گفت: نفت برنت در آوریل به بالای ۷۰ دلار در هر بشکه بازگشت که به دلیل ریسک‌های ژئوپلیتیکی به همراه تحولات مثبت در عوامل عرضه و تقاضا در بازار بود. این بانک متوسط قیمت مورد پیش‌بینی برای برنت در سال ۲۰۱۸ را از ۶۰.۲۵ دلار به ۶۶.۵۰ دلار در هر بشکه افزایش داد. همچنین قیمت مورد پیش‌بینی برای وست تگزاس اینترميدیت در سال ۲۰۱۸ را از ۵۷.۷۵ دلار به ۶۲.۵۰ دلار در هر بشکه افزایش داد. با این‌همه ING برای سال آینده قیمت‌های پایین‌تر را به دلیل رشد تولید آمریکا انتظار دارد. تولید این کشور یک چهارم از اواسط سال ۲۰۱۶ رشد کرده و به بیش از ۱۰.۵ میلیون بشکه در روز رسیده است.

کد خبر 403062

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha