سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
۰ نفر

باز هم اسیدپاشی درد و سوزش را به جان فرد دیگری انداخت.

حوادث پزشکی

تازه‌ترین قربانی اسیدپاشی دانش‌آموز 11ساله اسلام‌آبادی است که 2موتورسوار در راه مدرسه روی او اسید پاشیدند و گریختند. با وجود اینکه پلیس می‌گوید یکی از اسیدپاش‌ها دستگیر شده اما هنوز به درست معلوم نیست این اسید پاشی با چه انگیزه‌ای انجام شده است.

به گزارش همشهری، ماهان، دانش‌آموز کلاس ششم یکی از مدرسه‌های اسلام آباد غرب است. او و خانواده‌اش ساکن منطقه شهرستانی اسلام‌آباد هستند و او هر روز فاصله خانه تا مدرسه را پیاده می‌رفت. روز یکشنبه اما برای این دانش‌آموز روز دیگری بود. او طبق معمول ساعت 7صبح از خانه بیرون آمد و به طرف مدرسه به راه افتاد. چند دقیقه بعد درحالی‌که به نزدیکی مدرسه رسیده بود، ناگهان یک موتورسیکلت به او نزدیک شد.

او اعتنایی نکرد و به مسیرش ادامه داد اما ناگهان جوانی که ترک موتور نشسته بود محتویات ظرف پلاستیکی را که در دست داشت روی صورت ماهان خالی کرد. داخل ظرف پر از اسید بود و ماهان درحالی‌که هنوز به درستی نمی‌دانست چه اتفاقی افتاده فریاد کشید. چشمانش جایی را نمی‌دید. صورتش می‌سوخت و یک لحظه آرام و قرار نداشت. درست در همین لحظات بود که 2موتوسوار فرار کردند و لحظاتی بعد با فریادهای پسر دانش‌آموز چند رهگذر به کمک او رفتند و وی را به بیمارستان اسلام‌آباد غرب منتقل کردند.

میزان آسیب پسر نوجوان بیش از تصور پزشکان بود و بعد از معاینه اولیه آنها تصمیم گرفتند ماهان را برای ادامه درمان به کرمانشاه بفرستند. چشمان ماهان جایی را نمی‌دید و او درد و سوزش زیادی را تحمل می‌کرد. به این ترتیب درمان تازه‌ترین قربانی اسیدپاشی در کرمانشاه ادامه یافت.

  • 9درصد سوختگی

بهنام رضا مخصوصی، رئیس بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه درباره آخرین وضعیت ماهان گفت: این نوجوان دچار 9درصد سوختگی عمیق از ناحیه صورت و قسمتی از بدن شده و در بخش سوختگی بیمارستان بستری است. وی ادامه داد: روز دوشنبه یک عمل جراحی روی قسمت‌های سوخته او انجام شد و در روزهای آینده به عمل‌های دیگری نیز نیاز دارد. متأسفانه چشم این نوجوان به‌شدت آسیب دیده که امیدواریم با تلاش‌های تیم مجرب سوختگی بیمارستان بتوانیم از عارضه وی کم کنیم.

  • دستگیری یکی از اسیدپاشان

درحالی‌که پزشکان در تلاشند تا این قربانی اسیدپاشی را مداوا کنند مأموران پلیس نیز تحقیقات گسترده‌ای را در این‌باره آغاز کردند. تحقیقاتی که تاکنون به دستگیری یکی از عوامل اسیدپاشی منجر شده است. سرهنگ محمدرضا آمویی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه در این‌باره گفت: از همان دقایق اولیه پس از حادثه تحقیقات گسترده‌ای برای دستگیری اسیدپاشان و روشن شدن انگیزه آنها از ارتکاب این جنایت آغاز شد و کارآگاهان به اطلاعاتی درباره یکی از عوامل این حادثه دست یافتند و توانستند او را دستگیر کنند.

وی ادامه داد: دومین متهم نیز از سوی پلیس شناسایی شده و مأموران به‌دنبال دستگیری او هستند. وی درباره انگیزه این اسیدپاشی نیز گفت: برخلاف آنچه برخی سایت‌ها اعلام کرده‌اند متهمان اسید پاشی نسبت فامیلی با یکدیگر ندارند و تحقیقات نشان می‌دهد این حادثه به‌دلیل اختلافات شخصی رخ داده است.

  • بینایی یک چشم پسرم در خطر است

از صبح یکشنبه که این حادثه اتفاق افتاد، پدر و مادر ماهان یک لحظه هم آرام و قرار ندارند. جگرگوشه‌شان جلوی چشمان آنها از درد به‌خود می‌پیچد و جز غصه خوردن و دعاکردن برای سلامتی‌اش کاری از دست‌شان بر نمی‌آید. پدر ماهان در گفت‌وگو با همشهری درباره آخرین وضعیت پسرش توضیح داد.

  • چه زمانی متوجه شدید این اتفاق برای پسرتان افتاده است؟

همان صبح یکشنبه. پسرم را برده بودند بیمارستان اسلام آباد غرب. اول به درستی نمی‌دانستم چه اتفاقی افتاده است اما در آنجا بود که فهمیدم روی ماهان اسید پاشیده‌اند. بعد هم او را به بیمارستان کرمانشاه برده‌اند و حالا من و همسرم شب و روزمان را در بیمارستان می‌گذرانیم و منتظریم ببینیم پسرمان چه وضعیتی پیدا می‌کند.

  • چه کسانی این کار را کرده‌اند؟ شما با کسی اختلاف داشتید؟

من 41ساله هستم و 3فرزند دارم. ما در منطقه شهرستانی اسلام آباد غرب زندگی می‌کنیم و زندگی آرامی داریم. ماهان فرزند دوم من است. من کارگر ساده‌ای هستم و با هیچ‌کس اختلافی ندارم. ماهان هم پسر آرامی است و ندیده‌ام با کسی درگیری داشته باشد. نمی‌دانم چه‌کسی این بلا را بر سر پسرم آورده است.

  • این حادثه چطور اتفاق افتاد؟ ماهان به شما چه گفت؟

پسرم می‌گوید صبح وقتی به مدرسه می‌رفت سر پیچ نزدیک آنجا 2موتورسوار که صورت‌هایشان را پوشانده بودند به او نزدیک شده و رویش اسید ریخته‌اند. هنوز نمی‌دانم آنها چه‌کسی هستند اما ممکن است آشنا باشند و از ترس شناخته شدن نقاب به چهره زده بودند.

  • پلیس می‌گوید که یکی از اسیدپاشان را دستگیر کرده است. آیا شما او را می‌شناسید؟

در این مدت من مدام در بیمارستان بودم و کارهای پسرم را دنبال می‌کردم. درباره دستگیری اسیدپاش‌ها هم کسی با ما حرفی نزده و نمی‌دانم اصلا کسی دستگیر شده یا نه. اما هر کسی که این کار را کرده انسان بی‌رحمی بوده. نمی‌دانم چطور دلشان آمده با پسر 11ساله‌ام این کار را بکنند. او از همان روز در بیمارستان از درد به‌خودش می‌پیچد. امیدواریم چشم هایش سالم بماند.

  • در این حادثه ماهان چقدر آسیب دیده است؟

اسید روی صورتش ریخته و یکی از چشمانش و صورتش سوخته است. همینطور پشت سر و روی کمر. با اینکه یکی از چشمانش سالم است و او می‌تواند ببیند اما یکی از چشمانش آسیب دیده و بینایی‌اش در خطر است. ماهان خیلی عذاب می‌کشد. امیدوارم پزشکان بتوانند او را درمان کنند. در این مدت مدام زخم‌هایش را شست و شو داده‌اند و امیدوارند وضعیت ماهان بهتر شود اما باید منتظر بمانیم چرا که اثرات اسید به‌تدریج مشخص می‌شود.

  • درمان قربانیان اسیدپاشی هزینه‌های زیادی دارد. شما چطور این هزینه‌ها را تأمین می‌کنید؟

من کارگر ساده هستم و هم‌اکنون بیکارم. من بیمه سلامت دارم اما این بیمه را قبول نمی‌کنند و باید پول بیمارستان را بدهم. فقط امیدمان به خداست.

کد خبر 403014

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha