سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: راجر واترز،خواننده پرطرفدار انگلیسی هشدار داد، گروه موسوم به کلاه‌سفیدها دولت‌ها در غرب را تشویق می‌کند که به سوریه حمله کنند.

راجر واترز، خواننده پیشین گروه راک پینک فلوید گفت: اگر ما به پروپاگاندای کلاه‌سفیدها و سایرین گوش کنیم، ترغیب خواهیم شد که دولت‌هایمان را به آغاز بمباران مردم در سوریه تشویق کنیم.

واترز اظهار کرد: کاری که باید انجام دهیم، این است که دولت‌هایمان را متقاعد کنیم مردم را بمباران نکنند. ما باید بررسی‌های لازم را انجام دهیم تا ایده درستی را از آنچه به وقوع پیوسته است، داشته باشیم.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک،واترز گفت: ما در جهانی زندگی می‌کنیم که ظاهرا پروپاگاندا از واقعیتی که اتفاق می‌افتد، اهمیت بیشتری دارد.

این خواننده انگلیسی از جمله افرادی است که با حمله‌هاي فرانسه، انگلیس و آمریکا علیه سوریه مخالفت کرده‌است.

به گزارش ايسنا،«کلاه‌سفیدها» با نام رسمی «دفاع مدنی سوری» سازمانی سیاسی و ضد دولت دمشق است که در مناطق تحت کنترل مخالفان اسد فعالیت داشته است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه به تازگی در گفت‌وگوی مطبوعاتی گفت: اطمینان داریم که گروه کلاه‌سفیدها توسط لندن تحت فشار قرار گرفتند تا عملیات تحریک‌آمیز از پیش طراحی شده را در دوما سریع‌تر اجرایی کنند.

این گروه چندی پیش در گزارشی این ادعای بی‌اساس را مطرح کرد که نیروهای دولت اسد با استفاده از تسلیحات شیمیایی منطقه دومای غوطه شرقی را هدف قرار دادند که در اثر آن دست‌کم ۷۸ غیرنظامی کشته شدند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در این باره گفته است: تصاویری را که نشان‌دهنده هدف حمله قرار گرفتن غیرنظامیان با گازهای شیمیایی بود، پیش‌تر نیز دیده بودیم. همه پیش‌تر شاهد بودیم که گروه موسوم به کلاه‌سفیدها چنین تصاویری را در جاهای دیگری از سوریه منتشر کردند و با آن دستاویزی برای طرح اتهامات علیه دولت سوریه و حملات به این کشور ایجاد شد.

کد خبر 402949

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha