دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان دولتی ناظر مخابرات روسیه روز دوشنبه ۱۶ آوریل (۲۷ فروردین) اعلام کرد پس از همکاری نکردن شرکت تلگرام در دادن امکان دسترسی سرویس امنیتی این کشور به پیام‌های سری کاربرانش، مسدود کردن این پیام‌رسان اینترنتی را شروع کرده است.

telegram

به گزارش رویترز روسکومنادزور، سازمان ناظر مخابرات روسیه در بیانیه‌ای در وب‌سایتش اعلام کرد که به اپراتورهای مخابراتی دستور داده است که دسترسی به پیام‌رسان تلگرام را در درون روسیه مسدود کنند.

سرویس پیام‌رسان تلگرام که یک سرمایه‌گذاری آن را بنیان گذاشت، بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر در جهان دارد و در میان محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان موبایل به رده نهم رسیده است.

یک مقام روسکومنادزور گفت عملیات مسدود کردن تلگرام چند ساعت طول می‌کشد.

بر اساس گزارش‌ها اپلیکیشن تلگرام تا میانه بعدازظهر روز دوشنبه در مسکو هنوز کار می‌کرد، اما وب‌سایت آن به‌وسیله بزرگ‌ترین دو شرکت فراهم‌آورنده خدمات اینترنتی در روسیه، ام‌تی‌اس و مگافون، مسدود شده است.

تصمیم روسکومنادزور برای مسدود کردن تلگرام، بر اساس حکمی است که روز جمعه دادگاهی در روسیه صادر کرد و بر اساس آن تلگرام به خاطر تخطی از مقررات این کشور باید مسدود شود.

تلگرام به دفعات تقاضاها برای دادن دسترسی به سرویس امنیت فدرال روسیه (اف‌اس‌بی) به پیام‌های رمزگذاری شده کاربران را رد کرده بود.

اف‌اس‌بی گفته است که برای محافظت در برابر تهدیدهای امنیتی مانند حملات تروریستی به این دسترسی نیاز دارد. اما تلگرام می‌گوید پذیرش چنین درخواستی تجاوز به حریم شخصی کاربران است.

پاول دوروف، بنیانگذار و مدیرعالم تلگرام گفته است که ممنوعیت تلگرام کیفیت زندگی ۱۵ میلیون کاربر روسی این پیام رسان را پایین می‌آورد و هیچ تاثیری در بهبود امنیت روسیه ندارد.

دوروف گفت: «تهدید تروریستی در روسیه در همان سطح قبل باقی خواهد ماند، زیرا افراد افراطی به استفاده از کانال ارتباطی رمزگذاری‌شده در سایر پیام‌رسان‌های اینترنتی یا از طریق وی‌پی‌ان ادامه خواهند داد.»

او افزود:‌«ما تصمیم  ممنوعیت تلگرام را خلاف قانون اساسی می‌دانیم و به دفاع از حق شهروندان روسی برای تبادل پیام سری ادامه خواهیم داد.»

دوروف پیشگام رسانه‌های اجتماعی در روسیه بود، اما در سال ۲۰۱۴ این کشور را ترک کرد. او ازآن‌پس منتقد صریح سیاست‌های کرملین درباره آزادی اینترنت بوده است.

کد خبر 402918

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha