دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردی تاجر که پای شرکت گوگل را برسر قانون "حق فراموش شدگی" به دادگاه عالی بریتانیا کشانده بود، توانست این غول فناوری را شکست دهد.

گوگل

براساس گزارش BBC، مرد شاكي كه به واسطه محدوديت گزارش درباره اين پرونده ناشناس باقي مانده‌است، از گوگل درخواست كرده تا نتايج جستجويي كه درباره جرائمي كه در گذشته مرتكب شده را از موتور جستجوي خود حذف كند و قاضي دادگاه عالي بريتانيا در نهايت راي خود را به نفع وي صادر كرد.

گوگل اكنون بايد باید نتایج جست‌وجو درباره محکومیت‌هاي اين فرد را از جستجو‌هاي خود حذف كند. قاضی مارک واربی به تازگي راي خود را به سود اين فرد تاجر رای داده است زيرا باور دارد محکومیت کیفری وي از نوع بسیار خفیف بوده است، اما غرامتي در اين پرونده رد و بدل نخواهد شد.

گوگل در بیانیه‌ای گفت تلاش داريم تا خود را با شرایط حق فراموشي منطبق سازيم اما در عين حال براي ما مهم است كه نتايج جستجويي كه به نفع عموم است را حذف نكنيم. همچنين بسيار خشنوديم كه دادگاه پي به تلاش‌هاي ما در اين حوزه پي برده‌است و به راي اتخاذ شده احترام مي‌گذاريم.

در همين دادگاه، ادعاي فردي ديگر كه اتهاماتي جدي‌تر داشته‌است رد شد. اين فرد به اتهام همدستي در كلاهبرداري مالي به 4 سال حبس محكوم شده‌بود. هردوي اين افراد از گوگل درخواست كرده‌بودند نتيجه جستجو درباره گذشته آنها را حذف كند اما گوگل اين درخواست را رد كرده‌بود.

حق فراموش‌شدگي رويه‌اي قانوني است كه در سال 2014 توسط ديوان عدالت اتحاديه اروپا برقرار كرد. براساس اين رويه افراد مي‌توانند از گوگل درخواست كنند اطلاعات آنها را از نتايج جستجوي خود حذف كند و گوگل مي‌تواند اين درخواست را بپذيرد يا رد كند. 

در توضيح راي‌هاي صادر شده توسط قاضي، دادگاه اعلام كرد يكي از اين افراد درحال ادامه فعاليت‌هاي نادرست خود در جامعه است درحالي‌كه ديگري مسير خود را تغيير داده‌است.

کد خبر 402849

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha