همشهری آنلاین: براساس بخشنامه بانک مرکزی، رفع تعهد ارزی واردکنندگان کالا و خدمت به مناطق آزاد تجاری - صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی منوط به ارائه پروانه ترخیص قطعی کالا و یا اصل صورت حساب‌های قطعی انجام کار و ارائه تأییدیه کارفرما است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در راستای اجرای تصویب‌نامه شماره 4353/ت/55300 مورخ 1397/1/22 هیأت وزیران مبنی بر تعیین سیاست‌های جدید ارزی بدین وسیله کلیات تأمین ارز برای واردات کالا و خدمات از خارج از کشور به مناطق آزاد تجاری - صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی را به شرح زیر به اطلاع عموم می‌رساند:

واردات کالا و خدمت از خارج از کشور به مناطق آزاد تجاری - صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی مشمول بخش اول مجموعه مقررات ارزی می‌باشد.

رفع تعهد ارزی واردکنندگان کالا و خدمت به مناطق آزاد تجاری - صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی منوط به ارائه پروانه ترخیص قطعی کالا و یا اصل صورت حساب‌های قطعی انجام کار و ارائه تأییدیه کارفرما (در موارد خدماتی) است.

چنانچه سررسید اعتبارات اسنادی / بروات اسنادی مدت‌دار که به مقصد مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی گشایش / ثبت شده‌اند بعد از تاریخ 1397/1/21 باشد، تأمین ارز آنها پس از انجام ثبت خدمت در بانک عامل امکان‌‌پذیر خواهد بود.

جزئیات و ضوابط مربوط به تأمین ارز برای واردات کالاها و خدمات خارج از کشور به مناطق آزاد تجاری - صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی، طی بخشنامه به بانک‌های عامل ابلاغ شده است.

کد خبر 402750

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha