شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری گفت: در پی وقوع ۱۰ سال متوالی خشکسالی در استان ۳۰ چشمه دائمی تامین کننده آب مناطق روستایی شهرستان کوهرنگ خشک شد.

خشکسالی

تورج احمدپور روز شنبه در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: این چشمه‌ها با قدمتی بیش از 50 سال، آب مصرفی جمعیتی بالغ بر 7 هزار نفر از روستائیان شهرستان کوهرنگ را تامین می‌کند.

وی ادامه داد: خشکسالی های اخیر دبی آب چشمه کوهرنگ را از 600 به 300 لیتر کاهش داده و همین موضوع تامین آب برای مناطق روستایی این شهرستان را به ویژه در فصل تابستان با چالش مواجه کرده است.

احمدپور با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید بیش از 90 روستا در استان از نعمت آب لوله کشی بهره‌مند شدند، تصریح کرد: با این وجود در فصل تابستان 40 روستای استان که بیشتر در شهرستان لردگان واقع هستند با تانکر آبرسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی چهارمحال و بختیاری، جمعیت روستایی بهره مند از آب آشامیدنی این استان را 135 هزار نفر در قالب مجتمع‌ها و طرح‌های آبرسانی اعلام کرد.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه زاینده رود و کارون است اما بیش از 90 درصد نیاز آبی خود را از منابع آب زیرزمینی تامین می‌کند که با توجه به خشکسالی‌های یک دهه اخیر، تغییر اقلیم و تبدیل بارش‌ها از برف به باران، چشمه‌ها و سفره‌های آب زیرزمینی با افت شدید مواجه و تامین آب برای مناطق شهری و روستایی استان را با چالش جدی مواجه کرده است.

کد خبر 402669

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha