شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: رهبر جنبش انصارالله یمن طی سخنرانی خود به مناسبت بزرگداشت شهید حسین بدرالدین‌الحوثی، اعلام کرد آمریکا حادثه ۱۱ سپتامبر را منحصرا به بهانه سیطره بر منطقه ایجاد کرد.

عبدالملک بدرالدین الحوثی

به گزارش ایسنا، «عبدالملک بدرالدین الحوثی» عصر جمعه به مناسبت بزرگداشت شهید «حسین بدرالدین الحوثی»، رهبر سابق این جنبش سخنرانی کرد.

او در ابتدای سخنرانی خود درباره نقشه‌های دشمن برای ضربه زدن به مقاومت یمنی‌ها هشدار داد و گفت که بهانه سازی‌ها ابزاری اساسی است که دشمنان از آن برای هدف قرار دادن امت اسلامی استفاده می‌کنند.

بدرالدین الحوثی به حادثه یازده سپتامبر و انفجار برج‌های دوقلوی سازمان تجارت جهانی اشاره کرد و گفت که «آمریکا این حادثه را منحصرا برای سیطره بر منطقه خارومیانه ایجاد کرد».

او ادامه داد: «ایالات متحده آمریکا با تمسک به این بهانه، اهدافی را در منطقه دنبال کرد که خطرات زیادی برای امت اسلامی داشت».

رهبر انصارالله یمن گفت که طرح مفاهیمی مانند آزادی، مردم سالاری، آزادی و حقوق بشر با هدف هیمنه بر امت مسلمان صورت گرفته است و طرح مسئله مقابله با تروریسم مهمترین عنوانی است که آمریکایی‌ها از آن برای اجرای طرح استعماری خود استفاده کرده‌اند.

او گفت که آمریکایی‌ها شرایطی را در برخی از کشورها فراهم کردند تا هزاران نفر از عناصر تروریستی مانند عناصر قاعده در این کشورها حضور پیدا کنند.

بدرالدین الحوثی اظهار داشت: «گروه تروریستی داعش بعد از آن شروع به گسترش کرد که آمریکا زمینه را برای انتشار آن در منطقه فراهم کرد».

به گزارش العالم، رهبر انصارالله یمن به ترس دشمن آمریکایی و اسرائیلی از رویارویی مستقیم با نیروهای انقلابی در غرب آسیا اشاره کرد و گفت که آمریکا و رژیم اسرائیل برای دور ماندن از خسارت‌های ناشی از رویارویی مستقیم به نبرد و جنگ نیابتی روی آورده و از گروه‌های تکفیری و ارتش ‌های اجاره‌ای در این راستا استفاده می‌کنند.

او با بیان اینکه مقاومت در لبنان و عراق مثال بارزی برای فرار آمریکایی ها و صهیونیست‌ها از درگیری مستقیم است گفت که این مقاومت بعد از آنکه خسارت‌های سنگین بر آمریکا و اسرائیل وارد کرد، شعار «عقب نشینی از جنوب لبنان» یکی از شعارهای موفق انتخاباتی برای کیان اشغالگر قدس شد.

سید الحوثی با انتقاد از خیانت و همکاری برخی در کشورهای عربی با آمریکا و رژیم اسرائیل اظهار داشت: «احمق‌های عرب که خود را در اختیار بیگانگان گذاشته‌اند، منطقه را نیز به عنوان غنیمتی در اختیار آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها گذاشته‌اند، بدون اینکه چیزی را از دست بدهند».

او گفت: «حماقت برخی از این عرب‌ها چنان خدمتی به آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها کرده است که آن‌ها حتی در خواب هم فکرش را نمی‌کردند».

رهبر انصارالله راهبرد آمریکا در مقابل امت اسلامی را «نفوذ از درون» عنوان کرد که تا از این طریق زمینه برای سیطره آسان بر آن فراهم شود.

او به افزایش توانمندی‌های موشکی انصارالله اشاره کرد و گفت که دشمن باید این مسئله را به خوبی درک کند.

عبدالملک الحوثی اظهار داشت که حملات دشمنی سعودی هرچقدر تداوم داشته باشد، توانایی‌های نظامی و موشکی انصار الله نیز بیشتر خواهد شد.

وی در مورد اقدام ارتش یمن در استفاده از پهپادهای قاصف 1 برای حمله به مواضع سعودی نیز گفت که تولید هواپیماهای بدون سرنشین حق طبیعی یمنی‌هاست و این مسئله را به صورت گسترده پیگیر خواهد شد.

رهبر انصارالله یمن به حادثه تجاوز یک نظامی مزدور سودانی به یک زن یمنی نیز اشاره کرد و گفت «اشغال یعنی اینکه خاک کشورت را از دست بدهی، آبرو و کرامتت از بین برود و کشورت پایگاهی برای دیگران شود».

کد خبر 402646

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha