همشهری آنلاین: نماینده مردم شاهین شهر در مجلس گفت: پنج میلیون نفر از مرداد ماه آب خوردن در اصفهان ندارند، ۴۲۰ میلیون مترمکعب آب شرب نیاز است اما در حال حاضر تنها ۱۰۰ میلیون آب پشت سدها موجود است.

زاینده رود

به گزارش ایسنا، حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکری شفاهی در پایان جلسه علنی امروز( يكشنبه 19 فروردين)، گفت: در تاریخ 22 بهمن سال گذشته بنده نکته‌ای را در مورد آب آشامیدنی اصفهان مطرح کردم و اداره مجلس که با شما بود، گفتید تا وزیر کشور جلسه ستاد بحران کشور را برای این موضوع تشکیل دهد. همچنین در تاریخ 29 بهمن سال گذشته پیشنهاد شد تا کمیسیون امنیت ملی و انرژی سفری را به استان برای رسیدگی به وضعیت بحرانی ایجاد شده داشته باشد اما علیرغم این تذکرات در این خصوص اقدامی انجام نشده است و فقط رییس مجلس جلسه‌ای را با تشکیل دادند.

وی در ادامه گفت: پنج میلیون نفر از مرداد ماه به بعد آب خوردن در اصفهان ندارند یعنی 420 میلیون متر مکعب آب شرب که نیاز است در حال حاضر تنها 100 میلیون پشت سدها وجود دارد و اگر 200 میلیون هم نذورات آسمانی باشد 120 میلیون کم خواهد آمد و از این بابت جای نگرانی وجود دارد و تنها راه برون‌رفت از این مشکل این است که حدود 250 میلیون آبی که برای غیرشرب در طول زاینده‌رود برداشت می‌شود متوقف شود.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس گفت: امروز پنج میلیون نفر تشنه هستند. امروز از شهرهای مختلف تماس گرفتند و گفتند که آب چاه‌ها که کیفیت مناسبی را ندارند بر روی شبکه قرار دارند البته استاندار محترم اقدامات خوبی انجام داده است ولی با پنج میلیون نفر تشنه چه کاری می‌توان انجام داد. وضعیت اضطراری است، خواهشا دستور دهید که آقای رییس‌جمهور جلسه‌ای را به فوریت تشکیل دهند.

کد خبر 402304

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha