همشهری آنلاین: بیش از ۲۲ هزار خانوار ساکن در منطقه ۱۹ سال گذشته از آموزشهای اداره بازیافت در قالب طرح چهره به چهره و دریافت بروشور بهره مند شده اند.

بیش از ۲۲ هزار خانوار منطقه ۱۹ سال گذشته آموزش بازیافت دیدند

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، مهرداد زنگنه‌فر معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با تأکید بر نهادینه کردن آموزشهای تفکیک پسماند و اهمیت آن در حفظ محیط زیست گفت: در همین راستا در طول سال گذشته 22 هزار و 124 خانوار ضمن برخورداری از این آموزش ها ،کیسه های بازیافت و بروشور دریافت کردند.

وی یکی از اولویتهای اداره بازیافت این حوزه را آموزش به شهرک‌ها و مجتمع های بالای 20 واحد اعلام و بیان کرد: این فعالیت طی سال گذشته همراه با توزیع 5 هزار و 76 کارت اشتراک در بین خانوارساکن در مجتمع‌ها ارائه شده است.

به گفته زنگنه فر مراکز بهداشتی درمانی، مساجد و پایگاه های بسیج از دیگر اماکنی هستند که از آموزشهای بازیافت بهره‌مند شده اند. علاوه بر این کارشناسان بازیافت از ابتدای سال با مراجعه به 163 مدرسه، بیش از 34 هزار دانش آموز را با اهمیت بازیافت و نحوه تفکیک پسماندهای خشک و تر آشنا کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: طی سال گذشته 135 تفاهم نامه نیز با مراکز تجاری، اداری و آموزشی در راستای طرح آسمان آبی زمین پاک منعقد شده است.

معاون شهردار منطقه با اشاره به مشارکت حداکثری شهروندان در امر تفکیک کردن پسماندها تصریح کرد : در همین راستا با توجه به موقعیت مکانی مجتمع گلسار و همچنین مشارکت بیشتر شهروندان آن مجتمع، اداره مدیریت پسماند اقدام به انتقال غرفه بازیافت از جنب ناحیه 3 به داخل مجتمع گلسار کرده است.

کد خبر 402109

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha