همشهری آنلاین: هنرنمایی جک نیکلسن به نقش جوکر در «بتمن» تیم برتن محصول ۱۹۸۹ به عنوان برترین تبهکار سینمایی برگرفته از کتاب‌های مصور از نگاه سینمادوستان بریتانیایی برگزیده شد.

جک نیککسن در نقش جوکر

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از اينديپندنت، بيش از دو هزار بريتانيايي علاقه‌مند به سينما در راي‌گيري براي انتخاب برترين تبهكاران دنياي كتاب‌هاي مصور شركت كردند و حدود 23 درصد آنها به جوكر نيكلسن راي دادند. اين در حالي است كه هنرنمايي هيث لجر فقيد به همين نقش در «شواليه تاريكي» كريستوفر نولان با فاصله‌اي بسيار اندك از جوكر نيكلسن در رده دوم اين نظرسنجي قرار گرفت.

لجر استراليايي كه سال 2008 به نقش جوكر ظاهر شده بود، همان سال در سن 28 سالگي از دنيا رفت و با مرگ غريب خود پيش از اكران «شواليه تاريكي» براي هميشه با شرورترين دشمن بتمن در تاريخ سينما ماندگار شد. سومين نقش‌آفريني منفي هم به نام دني دوويتو سند خورده است آن هم در يكي ديگر از فيلم‌هاي مربوط به بتمن. بازيگر 73 ساله و 147 سانتيمتري آمريكايي در 1992 در «بازگشت بتمن» به نقش پنگوئن ظاهر شد و خودش را جاودانه كرد.

به نظر مي‌رسد در مجموعه داستان‌ها و فيلم‌هاي مربوط به مرد خفاش‌نما آنچه بيش از همه در ذهن تماشاگران مانده، نقش‌هاي منفي است. جين هكمن با ايفاي نقش لكس لوتر، دشمن خوني سوپرمن در فيلمي به همين نام در 1978 و شخصيت لوكي با بازي تام هيدلستن در «انتقام‌جويان» 2012 به ترتيب در رده‌هاي سوم و چهارم بهترين تبهكاران تاريخ سينما برگرفته از كتاب‌هاي مصور ايستادند.

يان مكلن در نقش مگنتو در «مردان ايكس»، تام هاردي نقش بين در «شواليه تاريكي برمي‌خيزد»، آرنولد شوارتزنگر در نقش مستر فريز در «بتمن و رابين»، مارگو روبي در نقش هارلي كويين در «جوخه اعدام» و ترنس استمپ در نقش ژنرال زاد در «سوپرمن» رده‌هاي ششم تا دهم اين فهرست را در اختيار دارند.

کد خبر 402089

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha