همشهری آنلاین: آمریکا تعرفه‌های جدیدی برای ۱۳۰۰ کالای چینی تعیین کرد.

چین

فناوری‌های الکترونیکی، قطعات هواپیما و محصولات پزشکی از جمله کالاهایی هستند که ۲۵درصد تعرفه برایشان تعیین شده است. چین تهدید کرد به اقدام متقابل دست خواهد زد.

نگرانی‌ها از وقوع "جنگ تجاری" میان آمریکا و چین افزایش یافته است. دولت آمریکا روز سه‌شنبه (۱۴ فروردین / ۳ آوریل) اعلام کرد که تعرفه‌های جدیدی بر حدود ۱۳۰۰ کالای چینی به ارزش حدود ۵۰ میلیارد دلار وضع کرده است.

دفتر رابرت لایتیزر، مأمور ویژه و مشاور دونالد ترامپ در امور تجاری، اعلام کرده است که فناوری‌های الکترونیکی، قطعات هواپیما و محصولات پزشکی از جمله کالاهایی هستند که ۲۵درصد تعرفه برایشان تعیین شده است.

واکنش چین در برابر این اقدام آمریکا سریع بود. وزارت تجارت چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که به اقدام متقابل دست خواهد زد: «ما اقدام متقابلی را در همین سطح برای کالاهای وارداتی از آمریکا انجام خواهیم داد.»

قرار بر آن است که اقدامات چین در مقابله با تعرفه‌های جدید آمریکا علیه این کشور "در آینده‌ای نزدیک" اعلام شوند. در این بیانیه همچنین تاکید شده که "ما مطمئن هستیم و در شرایطی قرار داریم که به هر اقدام حمایت‌گرایانه آمریکا از محصولات تجاری خود پاسخ دهیم.»

کد خبر 402028

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha