چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس استرالیا اطلاعات یک ساعت هوشمند اپل را به عنوان مدرک در دادگاهی جنایی ارائه داده‌است.

ساعت

براساس گزارش BBC، ميرنا نيلسون زماني كه در سال 2016 به قتل رسيد،‌اين ساعت را به دست بسته بود. عروس او كارولينا نيلسون متهم به برنامه ريزي حمله به خانه مقتول است. وي پيشتر ادعا كرده‌بود مهاجماني كه وارد خانه ميرنا شده‌بودند، دست و پاي او را با طناب بسته‌اند.

اكنون داده‌هاي ثبت شده در ساعت اپل ميرنا نشان مي‌دهد او بلافاصله پس از رسيدن به خانه‌اش مورد حمله قرار گرفته و ساعت‌ها پيشتر از آنچه عروسش ادعا مي‌كند،‌كشته شده‌است.

كارولينا نيلسون به پليس اعلام كرد مادرشوهرش توسط تعدادي مرد سوار بر خودرو تا در خانه‌اش تعقيب شده‌است. به گفته او مقتول بيرون خانه‌اش براي 20 دقيقه با اين افراد بحث و مشاجره كرده است اما هيچ صدايي مربوط به حمله‌اي مرگبار را نشنيده‌است زيرا درون آشپزخانه بوده و در خانه نيز بسته بوده‌است.

او مي‌گويد مهاجمان پس از ورود به خانه دست و پاي او را بسته‌اند و او پس از خروج مهاجمان از خانه توانسته خود را آزاد كرده و از خانه خارج شود. اما دادستان كارمن ماتئو مي‌گويد داده‌هاي ثبت شده در ساعت اپل مقتول نشان مي‌دهد كارولينا نيلسون نقشه حمله به خانه را كشيده‌است.

جسد زن 57 ساله در 26 سپتامبر سال 2016 در اتاق لباسشويي خانه‌اش در ولي ويو ادلايد كشف شد. به گفته ماتئو، اطلاعات ساعت هوشمند مقتول تكه‌اي بنيادين از شواهدي است كه نادرستي ادعاهاي متهم را اثبات مي‌كند. به گفته او حسگرهاي اين ساعت حركات بدن و ضربان قلب را كنترل مي‌كنند.

ساعت مقتول اطلاعاتي مرتبط با وارد شوك شدن بدن و از دست رفتن هشياري او را ثبت كرده‌اند به شكلي كه پليس با قطعيت اعلام كرده‌است مقتول در ساعت 6:38 دقيقه مورد هجوم قرار گرفته و راس ساعت 6:45 دقيقه به قتل رسيده‌است.

درصورتي كه مدارك توسط دادگاه پذيرفته شوند، با ادعاي شاهد و متهم كنوني پرونده درباره جروبحث مقتول با مهاجمان در خارج از خانه در تقابل است. به گفته پليس شاهد ماجرا ساعت 10 عصر از خانه خارج شده‌است و اگر اطلاعات ساعت اپل درست باشد، اين يعني سه ساعت پس از مرگ مقتول. دادگاه دادرسي اين پرونده در ماه ژوئن از سر گرفته خواهد شد.

کد خبر 401956

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha