همشهری آنلاین: تلویزیون مرکزی چین گزارش کرد این کشور توانسته است سه ماهواره تصویر برداری با وضوح بالا را با موفقیت به فضا پرتاب کند.

 چین سه ماهواره تصویربرداری با وضوح بالا پرتاب کرد

به گزارش ایرنا از این رسانه چینی، سه ماهواره از مدل 'گایوفن 1' پس از پرتاب در روز دوشنبه با موفقیت در مدار زمین قرار گرفته است.

این گزارش خاطر نشان می کند که ماهواره های یاد شده با یک فروند راکت لانگ مارچ 4 سی ساخت چین از مرکز ماهواره ای 'تای یوان' در شمال چین پرتاب شده است.

این ماهواره ها بر اساس گزارش مذکور قابلیت های بالایی برای تصویربرداری با وضوح بالا دارند و داده های تصویری آنها می تواند برای اکتشافات زمینی بسیار مهم و مفید باشند.

تلویزیون مرکزی چین روز شنبه گذشته نیز تصاویری منتشر کرد که نشان می دهد این کشور با موفقیت ماهواره های دوقلو موقعیت سنجی پرتاب کرده است.

این ماهواره ها بخشی از برنامه چین برای توسعه سامانه موقعیت نگاری بایدو است که بتدریج در حال وسعت گرفتن است.

این سامانه هم اکنون چین و بخش های وسیعی از منطقه و بخصوص کشورهای آسیای جنوب شرقی را پوشش می دهد و البته به مراتب از لحاظ خدمات ضعیف تر از سامانه ای نظیر گوگل است.

با این وصف دولت چین تاکید کرده است در سال های پیش رو برای وسعت دادن به این سامانه و دریافت علایم و سیگنال های آن در کشورهای دیگر دنیا ماهواره های بیشتری پرتاب خواهد کرد.

راکت لانگ مارچ 3 بی چین از مرکز ماهواره ای 'شی چانگ' در استان سی چوان در جنوب غرب چین پرتاب شد و با موفقیت ماهواره های دو قلو بایدو 3 را به مدار تعیین شده انتقال داد.

چین تاکنون 31 ماهواره از این سامانه موقعیت سنجی را پرتاب کرده است و از پایان سال جاری میلادی خدمات موقعیت نگاری بایدو در اختیار کشورهای حوزه راه ابریشم قرار خواهد گرفت.

کد خبر 401821

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha