همشهری آنلاین: الویری با بیان اینکه، تکیه کردن بر روش‌هایی همچون فروش تراکم، املاک شهرداری و تغییر کاربری به عنوان یک منبع درآمد، بدترین فرم و نوع درآمدزایی در مدیریت شهری است، گفت: شهر را باید بر اساس درآمدهای پایدار اداره کرد

الویری

مرتضی الویری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفت‌وگو با  ایلنا در واکنش به این سوال که چرا شورای شهر پنجم در حال گران کردن عوارض زندگی در پایتخت است، گفت: شهر را باید براساس درآمدهای پایدار اداره کنیم و دریافت عوارض هم یکی از منابع اصلی درآمد پایدار است.

وی ادامه داد: تکیه کردن بر روش‌هایی همچون فروش تراکم، املاک شهرداری و تغییر کاربری به عنوان یک منبع درآمد، بدترین فرم و نوع درآمدزایی در مدیریت شهری است که متاسفانه این روش‌ها تا امروز منبع اصلی درآمدزایی شهرداری محسوب می‌شوند.

عضو شورای شهر تهران در ادامه به رویکرد شورا در رابطه با درآمدزایی پایدار اشاره کرد و افزود: در راستای درآمدزایی بهترین منبع برای اداره شهر دریافت هزینه برای خدمات شهرداری است. این رویکرد به هیچ وجه به معنای گران کردن شهر نیست، بلکه به این معنا است که درآمدها واقعی شده است.

الویری با اشاره به رویکرد شورای پنجم در تصویب بودجه سال 97 گفت: شورای شهر در مصوبه درآمدی خود در سال 97 هم از همین شیوه استفاده کرده است، می‌خواهیم شهر را به سمتی پیش ببریم که مردم هزینه خدماتی که به آنها داده می‌شود را پرداخت کنند. در نتیجه این فرایند سهم درآمد پایدار در بودجه 97 نسبت به سال گذشته افزایش بسزایی یافته است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه دریافت عوارض نوسازی یکی از مصادیق درآمد پایدار است، تصریح کرد: جمع‌آوری زباله و پسماند، الزامی کردن معاینات فنی، دریافت مبالغی از خودروهای آلوده‌کننده هوا، کسب درآمد از بیلبوردها و تبلیغات از نمونه‌های دیگر درآمد پایدار است. ما از این روش‌های درآمدزایی پایدار دفاع می‌کنیم.

او در واکنش به این سوال که چگونه می‌توان فشار اقتصادی به اقشار کم درآمد را کاهش داد و این عوارض عادلانه تقسیم شود، گفت: هر کسی در شهر تهران زندگی می‌کند، باید هزینه زندگی در آن را بپردازد. در تمام دنیا این امر مرسوم است که هزینه زندگی در شهرهای بزرگ بیشتر از حومه باشد، برای همین بسیاری تشویق می شوند در خارج از کلانشهرها زندگی کنند.

کد خبر 401785

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha