همشهری آنلاین: مقامات چینی موفق به دستگیری حلقه‌ای از تبهکاران شده‌اند که برای انجام فعالیت‌های خلاف خود از جدید‌ترین فناوری حمل و نقل جهان استفاده می‌کردند.

براساس گزارش CNN، این گروه تبهکار برای قاچاق محموله‌ای گوشی آی‌فون و دیگر انواع اسمارت‌فون‌ها به ارزش 80 میلیون دلار از پهپاد‌ها استفاده کردند.

مقامات چینی به رسانه‌های محلی این کشور اعلام کردند این تبهکاران شبانه 15 هزار دستگاه گوشی هوشمند را از مرز هنگ‌کنگ به شهر همسایه شنژن انتقال می‌دادند. از پهپاد‌ها برای معلق سازی دو کابل 200 متری میان ساختمان‌هایی در دوسوی مرز استفاده می‌شده‌است. بسته‌های حاوی گوشی‌های هوشمند به این کابل‌ها متصل شده و به سمت شنژن کشیده می‌شده‌اند.

مقامات گمرک چین می‌گویند این اولین‌باری است که شاهد استفاده از پهپاد برای قاچاق کالا بوده‌اند. این تبهکاران با همکاری مقامات گمرک دو شهر دستگیر شده و باند آنها منهدم شد.

چین به تازگی برای تنظیم مقررات استفاده از پهپاد‌ها در کشور اقداماتی انجام داده‌است. سال گذشته این کشور قانونی را تصویب کرد که براساس آن افرادی که پهچاد‌هایی بالاتر از وزنی مشخص دارند باید این پرنده‌های بدون سرنشین را به نام خود ثبت کنند.

کد خبر 401706

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha