چهارشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سال گذشته پس از خروج آمریکا از معاهده اقلیمی پاریس، عالی‌ترین مقام اقلیمی چین، زی ژنهوا به جهانیان اطمینان داد چین به مبارزه‌اش علیه تغییرات اقلیمی متعهد است.

چین

براساس گزارش ساینس، الکنون ژنهوآ اعلام کرده‌است که چین، بزرگترین مصرف کننده انرژی جهان توانسته سه سال زودتر به هدف کاهش تولید دی اکسید کربن خود دست پیدا کند. دستیابی به این هدف برای سال 2020 برنامه ریزی شده بود.

ژنهوآ در نشستی که در روز 26 مارس در شانگهای برگزار شد اعلام کرد این کشور با موفقیت توانسته میزان تراکم کربن سال 2005 خود را تا 46 درصد کاهش دهد. میزان تراکم کربن به مقدار دی اکسید کربنی گفته می‌شود که در ازای هر واحد از رشد اقتصادی یک کشور تولید می شود.

با توجه به اقتصاد رو به رشد چین، دستیابی به چنین کاهشی دستاوردی ارزشمند به شمار می رود، اما به آن معنی نیست که آلودگی کلی کربنی این کشور کاهش پیدا کرده است. این تنها به آن معنی است که اقتصاد این کشور رو به بهره وری بیشتر گذاشته است.

این کشور درنظر دارد تا سال 2030 انتشار گازهای کربنی را به حداقل برساند و با توجه به سرمایه گذاری گسترده این کشور در زمینه منابع پاک انرژی، احتمال دستیابی به این هدف نیز پیش از زمان مقرر بسیار بالاست.

باوود تمامی این دستاوردها، چین همچنان به عنوان یکی از بزرگترین آلاینده ها و تولیدنندگان دی اکسید کربن در جهان شناخته شده و مورد انتقاد شدید قرار دارد.

کد خبر 401526

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha