همشهری آنلاین: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اعلام آخرین وضعیت امدادرسانی‌ها در حریق جنگل‌های هشت شهرستان استان گیلان، از احتمال مهار آتش تا بعدازظهر امروز ( یکشنبه ۵ فروردین) خبر داد.

جنگل آتش سوزی

مهدی ولی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین وضعیت آتش‌سوزی در جنگل‌های استان گیلان اظهار کرد: با فروکش کردن باد گرم، تقریبا اکثر مناطق تحت کنترل قرار گرفته و نیروها همچنان در منطقه حضور دارند. خوشبختانه با حضور به موقع نیروهای دستگاه‌های مختلف، شب گذشته چند روستا در لاهیجان و سیاهکل تخلیه شد و در حال حاضر از شدت آتش کاسته شده است اما هنوز به طور کامل مهار نشده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان اضافه کرد: دستگاه‌های مختلف از جمله منابع طبیعی که مسوولیت اصلی را بر عهده دارد، در کنار بسیج و جمعیت هلال احمر در مناطقی که جنگل‌ها دچار حریق شده است که در حدود شهرستان استان این اتفاق افتاده، حضور دارند و ان‌شاءالله تا بعدازظهر آتش به طور کامل مهار خواهد شد.

ولی‌پور اضافه کرد: جمعیت هلال احمر که در این اتفاق به عنوان پشتیبان وارد شده است با سایر دستگاه‌ها همکاری دارد و از شب گذشته اقدام به تخلیه چند روستا و مسافرانی که در حاشیه جنگل‌ها حضور داشتند، کرده است.

وی درباره مناطقی که آتش‌سوزی در آنها رخ داده، گفت: لنگرود، سیاهکل، لاهیجان، شفت، فومن، صومعه‌سرا، ماسال و رودبار از جمله مناطقی هستند که جنگل‌های آنها درگیر حریق شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان درباره اینکه آیا نیاز به استفاده از بالگرد و امکانات سخت‌افزاری بیشتری وجود دارد یا خیر؟ گفت: اکثر نقاط جنگلی در مناطق کوهستانی است و حضور امدادرسانی به صورت زمینی انجام می‌شود و استفاده از بالگرد توجیهی ندارد. شب گذشته خیلی از مردمی که در این مناطق حضور داشتند به این مساله اشاره می‌کردند که چرا بالگرد وجود ندارد، اما نکته این است که بالگرد امکان پرواز در شب را ندارد و با توجه به وسعت آتش سوزی، در روز هم امکان مهار آتش توسط بالگرد نیست و بنابراین باید به صورت دستی و با حضور نیروی انسانی این کار انجام شود.

کد خبر 401417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha