دوشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: امیر هاشمی مقدم بازیکن سابق استقلال و تیم ملی که سال‌هاست در هلند بسر می‌برد، مدیر برنامه جهانبخش است وی با بیان اینکه علیرضا جزئی از خانواده اوست در خصوص این بازیکن و آینده‌اش توضیحاتی داد.

جهانبخش هاشمی مقدم

به گزارش ایلنا، امیر هاشمی مقدم ستاره اسبق استقلال در دهه شصت و هفتاد که چند سالی است در فوتبال هلند جزو یکی از استعدادیاب‌های شناخته شده به شمار می رود و در کنار آن مدیر برنامه‌های علیرضا جهانبخش هم به حساب می‌آید. او در گفت‌و‌گویی نوروزی با ایلنا، درباره سال 96 و اتفاقاتی که رخ داد صحبت کرد:

  •  ابتدای صحبتمان می‌خواهم درباره دیدار مدتی قبلتان با مهدی مهدوی کیا، بگویيد. ایشان برای تماشای بازی علیرضا به هلند آمده بود.

بله همینطور است. مهدی مهدوی‌کیای عزیز اینجا بود. ما با او مرتبا در 6 ماه اخیر تماس‌هایی داشته‌ایم. او یک شخصیت فوق‌العاده دارد که باعث می‌شود همه دوستش داشته باشند. او همان مهدی دوران کودکی‌اش است و همان کسی است که بهترین بازیکن هامبورگ شد و حالا هم همان فرد است؛ او خودش است. می‌گویند هر چه درخت پربارتر باشد افتاده‌تر است. ما خیلی باهم صحبت می‌کنیم. درباره مسائل مختلف دیدار می‌کنیم. او هم اکنون در کنار وحید هاشمیان روی پایه‌های هامبورگ کار می‌کند. درباره آکادمی کیا باهم حرف می‌زنیم و باعث افتخار است و باید از آن حمایت کنیم. چند بازیکن ملی از این آکادمی به تیم ملی رسیده‌اند. مهدی همچنین بازی علیرضا را دید که قوت قلب خوبی برای علیرضا بود. در نهایت خیلی جالب بود که تشریف آورده بود و روحیه مضاعفی برای علیرضا بود. سه گوش راست از سه نسل مختلف بعد از بازی کنار هم بودیم. یک پرسپولیسی، یک استقلالی و علیرضا که بین استقلال و پرسپولیس است که البته شوخی می کنم. مهم این است که همه انسان‌های خوبی باشیم.

  •  رابطه شما با علیرضا فراتر از بازیکن و مدیربرنامه است و ما می‌بینیم که خیلی جاها شما مانند برادر بزرگتر رفتار می‌کنید.

علیرضا تقریبا حدود 5 سال است که در هلند به سر می‌برد. اگر احساس و اعتقاد و اعتماد دو طرفه وجود نداشته باشد بهتر است تمام قرار و مدارها را به سطل زباله بیندازید. احساس و رابطه‌ای که بین ما وجود دارد بالاتر از رابطه مدیرفنی و بازیکن است. او جزئی از خانواده ما به حساب می‌آید و به او افتخار می‌کنیم. اعضای خانواده من از جمله همسرم، پسرم که دوست صمیمی اوست و دخترانم او را دوست دارند و برایش احترام زیادی قائل هستند. علیرضا خودش از خانواده‌ای زیبا آمده است. او پدر، مادر و برادر بسیار خوبی دارد. این نشان دهنده شخصیت علیرضا است و برای ما جای خوشحالی دارد. خوشحالم که برای چنین شخصیت و فوتبالیستی می‌توانم تا حدودی کمک کنم.

  • خیلی‌ها منتظر این هستند تا سال آینده از راه برسد و ببینند که علیرضا با این بازی‌های فوق العاده به کدام تیم نقل مکان می‌کند.

علیرضا جان زحمت خود را کشیده است. از داماش به نایمخن و از آنجا به آلکمار آمده است. او پله پله پیش رفته و روی تک تک آنها فکر شده است. او قبل از آلکمار دو پیشنهاد دیگر داشت که می‌توانست شش برابر پول بگیرد اما انتخاب درستی داشت. علی شخصیت فوتبالی خود را به اروپا نشان داده است. اگر اینطور نبود تیم‌های بزرگ از ایتالیا، آلمان و انگلیس برای تماشای بازی‌اش به اینجا نمی‌آمدند تا او را تماشا کنند. من نمی‌توانم بگویم که او کجا و به چه تیمی می‌رود اما نظر من و علیرضا کاملا مشخص است. علیرضا به جایی می‌رود که برایش خوب باشد. باید باشگاهی باشد که برای او و پیشرفت بیشترش از لحاظ چه شخصیتی و چه مالی مناسب باشد.

  • سال 96 برای امیر هاشمی مقدم چطور بود. شما به جوان‌های زیادی کمک کردید تا راه فوتبالی خود را در اروپا ادامه دهند.

من خودم یک زمانی به انگلستان رفتم تا فوتبال بازی کنم. همان زمان از قطر پیشنهاد داشتم و می‌توانستم با آن پولی که پیشنهاد شد زندگی‌ام را متحول کنم ولی این کار را نکردم. به انگلستان رفتم و هیچ کسی را نداشتم. مدیر برنامه‌ای نداشتم و فقط خانواده‌ام بودند. با این حال توانستم کارهایم را انجام بدهم. به مجارستان و آمریکا رفتم و آنجا بازی کردم. اگر آن موقع کسی بود که به من اطمینان و اعتقاد داشت خیلی کارها انجام می‌شد. بعد که به طور دائم در اروپا ساکن شدم وقتی به آن روزها فکر می‌کنم واقعا حسرت می‌خورم. ما این همه جوان و استعداد در کشورمان داریم که دیده می‌شوند اما به آنها توجه نمی‌شود. اگر بخواهم برای شما مثالی بزنم مانند این است که یک گل رز را کاشته باشید و وقتی غنچه می‌شود قبل از باز شدن و پخش شدن عطش و خودنمایی کردن آن را می‌کنند. اینجا می‌خواهم انتقاد کنم و از خیلی از تیم‌های ایرانی بخواهم و خواهش کنم به جای اینکه بازیکنان سطح دوم و سوم کشورهای دیگر را بیاورید به گزینه‌های جوان خودمان بها دهیم. به آن بازیکنان خارجی احترام می‌گذارم اما بازیکنان تیم زیر 17 سال ایران کجا هستند؟ آنهایی که در جام جهانی درخشیدند. آقای چمنیان برای این تیم خیلی زحمت کشید و آنها را در دنیا مطرح کرد. آنها در دنیا شناخته شدند اما در ایران نه. این یک درد بزرگ است. به خاطر همین هر کاری که از دستم بربیاید برای این جوانان انجام می‌دهم. می‌دانید که هیچ چشمداشتی ندارم. من خودم پسر دارم و می‌دانم که این مسائل از چه قرار است. چند جوان هستند که شاید اینده خوبی در اروپا داشته باشند و ما آنها را دنبال می کنیم.

کد خبر 401393

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha