شنبه ۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: لزگین بوتان نماینده شهر وان در مجلس ملی ترکیه و عضو حزب دموکراتیک خلق‌ها(ح.د.پ) به تحمل ۱۸ سال و هشت ماه و ۱۵ روز حبس محکوم شد.

لزگین بوتان

به گزارش ایرنا و به نقل از روزنامه صباح، شعبه دوم دادگاه جزایی شهر وان با صدور حکمی، لزگین بوتان نماینده شهر وان در مجلس ملی ترکیه را به اتهام 'عضویت در گروه تروریستی'، 'اقدام علیه یکپارچگی دولت و ملت'، 'مقاومت در برابر قانون'، 'عدم انجام وظایف محوله' و' تحریک مردم به انجام اعمال مجرمانه' به 18 سال و هشت ماه و 15 روز حبس محکوم کرد.

دولت ترکیه حزب دموکراتیک خلق‌ها را به حمایت از گروه‌های تروریستی به ویژه حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) متهم کرده و به روش های گوناگون اعضای این تشکیلات سیاسی را تحت فشار قرار داده به طوری که حتی با لغو قانون مصونیت نمایندگان مجلس، شمار زیادی از نمایندگان عضو این حزب را دستگیر و زندانی کرده است.

ترکیه بعد از کودتای 25 تیرماه سال گذشته، قانون مصونیت سیاسی نمایندگان مجلس را لغو کرد و پس از آن نمایندگان زیادی به مراجع قضایی احضار شدند ولی نمایندگان حزب کُردی دموکراتیک خلق‌ها از حضور در مراجع قضایی سر باز زدند.

در پی این امر، صلاح الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک داغ رهبران سابق حزب دموکراتیک خلق‌های ترکیه به همراه 9 نفر از نمایندگان این حزب همچنان از 14 آبان ماه سال 1395 بازداشت شدند و هم اکنون نیز در زندان به سر می‌برند.

تعداد اعضای حزب دموکراتیک خلق‌های ترکیه(ح.د.پ) به عنوان سومین حزب بزرگ حاضر در مجلس این کشور در پی سلب عضویت 9 عضو آن به 50 نفر کاهش یافته است.

کد خبر 401377

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha